↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
802 Berle, s nimi jíti ztráta milé(ho), neohrabanost v obchodech
803 Běs běsnící vodní živel (například rozvodněná řeka či rozbouřené moře) hněv
804 Beseda, besedovat záleží pouze na projednávaném tématu, zda bude čas věnovaný besedě promarněn nebo dobře využit
808 Besídka co je uvnitř besídky, to vstoupí do života
807 Besídka možnost milostného dobrodružství
805 Besídka sejít se s milou osobou aneb přemýšlení očekává tě radost
806 Besídka v ní sedět sejít se s milou osobou aneb přemýšlení o ní
809 Besídka, v ní seděti seznámiti se
810 Bestie velice pravděpodobně se jedná o stín snícího (více v archetypu Stín)
811 Betlém jeruzalém či betlém viděti zbožná pouť, prosba za někoho
814 Beton má vlastnosti kamene, avšak do betonu můžeme navíc lehce vtiskovat své představy, proto nám mohou být betonové výrobky (u nich je důležitý i tvar) či stavby jak prospěšné, tak i na závadu
815 Beton velice významné jsou betonáže vodohospodářských staveb, neboť se týkají morální očisty lidské individuality
812 Beton prodlévat v betonovém městě přichází krize
813 Beton vyjít z betonového města konec krize
819 Bez květ starost
818 Bez strom nemoc
817 Bez trhati velkého věku se dočkáš
816 Bez viděti v květu nemocný se uzdraví, v domě bude svatba nebo povýšení
822 Bezcitnost bezcitný člověk je pudový animus (pudová anima), který by se měl vyvinout do citového člověka (citový animus, citová anima), vřelé lidské city by se v mystickém úsilí měly přetvořit ve všeobjímající soucit, čímž se z člověka stává skutečná duchovní bytost (duchovní animus, duchovní anima)
820 Bezcitnost jednáme, vidíme či cítíme bezcitné chování tehdy, když se potřebujeme této vlastnosti zbavit; vítězství nad bezcitností ve vlastním chování nastane, když ji ve snu dokážeme snášet, což není slabost, ale slavný triumf tolerance, ze které se rodí poznání a soucit
821 Bezcitnost symbolizuje promítnutí vlastních názorů a vlastního myšlení do postavy bezcitného člověka za jediným účelem - asimilovat tuto bezcitnost nejprve pochopením, a pak přes trpělivé vysvětlování dospět k soucitu s tímto člověkem, ve skutečnosti s obrazem sebe samého v nedávné minulosti
823 Běžec, běžet viz běh, běhat
836 Běžeti a cíle dosáhnouti vše se zdaří
835 Běžeti a cíle nedosáhnouti vše se zdaří jen těžko
834 Běžeti a k cíli přijíti tvé žádosti dojdou vyplnění
833 Běžeti a nemoci se vyhnouti veliké namáhání
832 Běžeti a padnouti nezdar v započaté práci
831 Běžeti a přitom upadnouti přetržení něčeho dobře započatého
830 Běžeti a z místa se nepohnouti bez účinku se namáhati
829 Běžeti běžíš-li namáhavě a doběhnouti nemůžeš značí neduh
828 Běžeti nahý tvé nejmilejší jsou tobě nevěrny
827 Běžeti několik osob za sebou hádka a starosti
826 Běžeti před zvířetem nepřátelství
825 Běžeti s vozem nesnáz
824 Běžeti sám sebe viděti ztráta jmění
837 Běžeti a přitom z místa se nehnouti snažiti se a namáhati bez úspěchu
838 Běh běžeti nebo nebo někoho běžeti viděti splnění přání, ke štěstí přijíti
839 Bezinka veselá zábava
841 Bezpráví nevědomí moudře radí, že člověk, jemuž je činěno bezpráví, pouze odpuštěním zastaví eskalaci dalšího násilí
840 Bezpráví soucit s vykonavatelem bezpráví i osobami postiženými bezprávím se stane světlem dobrého konání snícího
842 Bezpráví vyvolá-li pocit bezpráví zášť, pak si snící vytváří svým nepochopením velké problémy v budoucím životě
843 Beztížný stav může se týkat podvědomých vzpomínek na prenatální stav snícího v lůně matky (více o tomto v archetypu Bazální perinatální matrice) nebo odpoutání se od ega (více o tomto v archetypu Řízená imaginace)
847 Bezvědomí je vysoce pozitivní snový symbol
846 Bezvědomí přichází ve snech místo smrti; ztráta vědomí, která je typická právě pro archetyp UFO - iniciační obřady, nahrazuje symbol smrti
844 Bezvědomí ztrátou vědomí se snící dostává do jiných podmínek života s jiným vědomím (více o tomto tématu v archetypu UFO - iniciační obřady)
845 Bezvědomí druhých vlastní personifikace (například pro muže se často personifikuje anima a pro ženy animus v bezvědomí)
848 Bible šťastné manželství
850 Bible symbolizuje vnitřní život
851 Bible číst, uvědomovat si či prožívat biblické výjevy velice kladné pro budoucnost, nastává potřebné zvnitřnění
849 Bible jako nástroj moci (například v rukou sekt či některých církví) dávejte si velký pozor před lidmi nabízejícími lákavé věci zahalené do šatu tzv. pravdy; pod pozlátkem zdánlivě dobrých názorů se skrývá netušené zlo
854 Bič práskati upřímností přátele získati
853 Bič ruce zdvižený viděti pro pravdomluvnost si nepřátele učiniti
855 Bič šlehati daleká cesta
857 Bič ve vlastní ruce symbolizuje rychlejší (vynucený) postup životem, ale je pak velice složité takový rychlý běh uřídit a vše většinou končí trapnou „kocovinou“
856 Bič vidět v rukou druhých varování nevědomí před scestím, neboť cizí vůle by mohla být nadřazena nad bytostné zájmy snícího
852 Bič viděti bude ti pomluvou na cti utrháno
858 Bičem práskati upřímností přátele získati
859 Bičování zle
860 Bicykl viz jízdní kolo
864 Bída býti bídný strastiplné dny
863 Bída připravovat bídu někomu dluhy
866 Bída sám být v bídě nevědomí mobilizuje podvědomí snícího, jinak by se v bídě mohl z vnějších příčin i z vlastní lenosti ocitnout
862 Bída velkou bídu viděti opovržení
861 Bída velkou viděti opovržení, pohrdání
867 Bída vidět bídu druhých bez citového pohnutí necitelnost a zahledění do sebe, bídu nevědomí ukazuje právě proto, aby změklo zatvrzelé srdce
865 Bída vidět bídu druhých se soucitem jediný a správný přístup přidá k životu vyšší princip vedoucí ke skutečné všeobjímající lásce
869 Bidlo na prádlo čeká tě zdlouhavý spor
868 Bidlo něco podpírati zdlouhavý proces
870 Bidlo (tyč) falický tvar napovídá sexuální výklad
871 Bidlo (tyč) zlomené podvědomý strach z kastrace
872 Bídu velkou viděti opovržení, pohrdání
873 Biftek viz maso
874 Bílek vaječný pití závislost z daru
875 Biliár symbolizuje světský charakter, když tágo představuje osud, koule jednotlivé lidi (či města, státy) a plocha svět, na kterém si osud hraje s účastníky života tak, že se srážejí jako koule na stole s jinými, aniž by si to přáli
876 Biograf viz kino
887 Biskup často se vztahuje k archetypu Otec, kdy snící hledá novou otcovskou autoritu, pak je otec nahrazen všeobecně uznávanou autoritou křesťanského duchovního života
886 Biskup pokud snového biskupa uznáváme a nadevše ctíme, pak se může jednat o archetyp Moudrý stařec
884 Biskup husu jísti veliké štěstí
883 Biskup při pohřbu viděti velké neštěstí
882 Biskup při službách božích viděti dobrá novina
881 Biskup s ním mluviti šťastné pořízení v počínání
880 Biskup sedět viděti proces
877 Biskup viděti přízeň od vysoké osoby
879 Biskup viděti v milosti býti u vzácné osoby
878 Biskup viděti ho tančiti vzejde ti škoda na dobytku
885 Biskup žehnající síla tě doprovází
888 Biskupa viděti přízeň od vysoké osoby
889 Bistro viz bufet
897 Bít, bitka pro snícího je z hlediska jeho budoucnosti velice prospěšný přístup řádného křesťana, který podle Ježíše Krista přijímá ránu a nastavuje druhou tvář
893 Bít, bitka rytmické bití může vyjadřovat podvědomou touhu po souloži
892 Bít, bitka bít dítě strach před zcela normálním sjednocením v citové rovině nutí snícího bít symbol sjednocení – dítě
895 Bít, bitka bít někoho jen duševní slaboch bije druhé, aby si povýšil své ego; je nanejvýš nutné změnit dosavadní způsob života, v němž berete bez ohledu na druhé
894 Bít, bitka bitku vidět budete se muset v brzké době zabývat projevy nepřátelství ve svém okolí i vůči sobě samému
890 Bít, bitka dostat bití pokud bití přijmeme bez odporu a nenávisti vůči vykonavateli, pak je snící na cestě k definitivnímu vnitřnímu pochopení smyslu nenásilí v životě duchovního člověka; pokud však výprask způsobí zášť snícího k původci násilí, pak jej čeká ještě mnoho práce na poli sebezdokonalování
896 Bít, bitka v nevědomí má tento symbol zcela opačný význam, než v běžném životě, kde platí hesla „Oko za oko, zub za zub“ a „silnější vítězí“
891 Bít, bitka zastat se bitého člověka nenásilí v snícím zapouští kořeny
903 Bíti dostat od obyčejné osoby ta osoba může dopomoci k majetku
902 Bíti někoho láska a různice
901 Bíti od osoby dostat, která je úřadem vysoká nález pokladu
900 Bíti se s někým velká námaha

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258