↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
24848 Žena rychlá či zázračná proměna dítěte v ženu tak se rodí duchovní anima
24828 žena s černými vlasy viděti stísněnost na krátkýčas
24827 žena s červenými vlasy viděti pronásledování
24830 žena s hezkými dlouhými vlasy viděti sláva a bohatství,šťastné spojení
24829 žena s hnědými vlasy viděti nemoc
24880 Žena s vousy vousy patří egu a zdůrazňují sexualitu nositele vousů jak mužů, tak i žen
24853 Žena se džbánem citová anima a obsah džbánu představuje souhrn citů, pokud je ve džbánu víno, pak symbolizuje směřování k duchovnosti
24859 Žena se zavázanýma očima symbolizuje citovou animu, protože se řídí srdcem, a tudíž k správnému rozhodnutí nepotřebuje smyslové oči
24883 Žena se zuby na přirození viz ozubená, ozubené
24864 Žena snící muž dává mince ženě nebo snící žena dává mince mužovi pokud se ve stejném snovém obraze objeví erotika a sex, pak je to symbol prodejné lásky a sexuálního chtění, pokud se takové obrazy ve snu neobjeví, pak mince patří hluboké citové úrovni a představují symbol mandaly, symbol jednoty a celistvosti; muž tak posiluje svoji citovou animu a žena svého citového anima, aby v budoucnosti mohlo dojít k sjednocení těchto protikladných složek lidské psýché
24849 Žena snící žena zastává kromě role matky i roli otce aktivní snaha snícího pochopit vzájemný vztah mužského a ženského prvku v rámci archetypu Otec – Matka (typický sen při prováděné asparšajóze*84)
24826 žena starou viděti s bílými vlasy ztráta
24825 žena svojí hádati se slyšeti nepříjemnosti, utrpení
24824 žena těhotnou viděti dobré zprávy
24867 Žena v jiném stavu velice kladný snový symbol; sjednocování protikladů úspěšně pokračuje, brzy se zrodí nový citový (jen zcela výjimečně duchovní) rozměr života
24855 Žena v květinářství v drtivé většině citová anima, jež svou prací naplňuje vlastním vřelým citem životy druhých lidí
24846 Žena v tunelu, v podzemí, v tajné místnosti, uvnitř kočáru, mimozemská žena duchovní anima (další příklady duchovní animy viz dívka )
24870 Žena válečnice (Amazonka) v nevědomí představuje přesilu ženské části psýché (více o tomto v archetypu Anima Animus a v archetypu Hrdina)
24881 Žena váží muže viz váha
24876 Žena vyznávající či provozující lesbickou lásku viz homosexualita
24878 Žena zahalená tvář ženy nepoznaná stránka vlastní psýché (mužům se ve snech často zjevuje neznámá ženská část mysli – anima – v podobě zahalené ženy a ženám se zjevuje neznámá mužská část mysli – animus – v podobě zahaleného muže)
24823 žena zdá-li se jí, že chodí s rozpuštěnými vl ztratí manžela
24822 žena zdá-li se jí, že si hlavu přikryla brzy se provdá
24882 Žena žena a muž ve snaze o citové či sexuální sblížení viz protiklady
24841 Žena žena či bohyně s nadpřirozenými schopnostmi mimo lidského vzoru existuje uvnitř psýché ještě božský vzor Matky, jež má čistě numinózní charakter a očividně patří do archetypu Numinózum ; v křesťanství je takovou postavou Panna Marie, která se teprve pod tlakem věřících křesťanů stala mateřskou bohyní*85
24856 Žena žena předává muži energii zatímco v denním pudovém životě sexuální aktivity vysilují organismus muže a naopak tuto energii získává žena, tak na citové rovině je předávání energií opačné, tedy ženská citová složka překypující citem předává muži citovou energii, které se mu nedostává (více v archetypu Coniunctio )
24844 Žena žena s mateřským aspektem ve spojení s nebem nebeská Matka, jež řídí a udržuje svět
24842 Žena žena s mateřským aspektem ve spojení s podzemím podsvětní Matka
24843 Žena žena s mateřským aspektem ve spojení se zemí Matka, jež živí svět a všechny bytosti v něm
24868 Žena žena v kostele představuje citovou rovinu, pokud se ovšem nezaobírá sexem či jinými znesvěcujícími praktikami (více o tomto v archetypu Anima Animus)
24847 Žena žena, dívka i malá dívenka mezi záplavou květin duchovní anima; takový obraz bývá vždy doplněn obrazy sjednocování (více o tomto v archetypu Anima Animus a případně i v archetypu Coniunctio )
24877 Žena ženské vlastnosti ve snech mužů či mužské vlastnosti ve snech žen v podvědomí se stírají rozdíly mezi pohlavími, aby si snící uvědomil, že významnou součástí jeho vědomí jsou i vlastnosti druhého pohlaví; při nepochopení a nepřijetí druhé stránky já povstává nedorozumění a zklamání
24863 Žena znásilněná dívka, žena padlá citová anima; pokud je znásilněná pohlavně (zepředu), pak je to pád zaviněný mužskou pudovou složkou, pokud je znásilněná análně, pak je to pád zaviněný ženskou pudovou složkou
24851 Žena snící muž se v zrcadle vidí v opačném pohlaví velice významný sen archetypu Anima –Animus; dokladuje snahu uvědomit si svoje pohlavní pohnutky, odhalit sebeklamy osobnosti a hlavně sebeklamy pohlavnosti na citové úrovni
24891 Ženich je důležitým symbolem na cestě ke zdokonalení; postavou ženicha vrcholí život snového mladíka (panice) – citového anima nebo muže – pudového anima, aby dosud rozdělené citové či pudové složky anima – animus mohly dojít ke sjednocení v symbolickém svatebním obřadu; podle vlastností ženicha pak lze poznat, ke které rovině sjednocování náleží a na kterou rovinu prožívání se snící dostává; podmínkou úspěšného sjednocení na citové rovině je pochopení aspektů citové animy a citového anima, jedině tak je člověk zabezpečen proti obvyklému pádu na pudovou rovinu prožívání a je mu umožněno vystoupit na duchovní rovinu prožívání; podmínkou úspěšného sjednocení na pudové rovině je pochopení aspektů pudové animy a pudového anima bez jakékoliv přítomnosti sexu
24886 Ženich sny s nevěstou a ženichem bývají předzvěstí skutečného sjednocení citových složek psýché, jež se ve snech objevují v jiných formách, již bez přítomnosti nevěsty či ženicha
24890 Ženich svatební hostina, stejně jako jiné pudové symboly (například jídlo, houby, nádoby, falické předměty) degradují sen s nevěstou či ženichem na pudovou rovinu prožívání
24887 Ženich být ženichem (ve snech mužů) nevědomí tímto snem potvrzuje, že snící velice dobře zná vlastní mužskou složku psýché a je z tohoto hlediska připraven na sjednocující proces, jenž je popsán v archetypu Anima Animus
24885 ženich býti nebo oženit se zamýšleti neštěstí, ztráta přátel nebo milenky
24889 Ženich neznámý (častěji ve snech žen) snící žena dospěla k poznání podstaty svého pudového či citového anima spíše podvědomě, pomocí řádného morálně bezúhonného života, než vědomou cestou sebezdokonalování a vědomým spojování protikladů anima – animus; ženám se často objevuje známá nevěsta s neznámým ženichem, čímž nevědomí snící ženě radí, aby se více soustředila na poznání vlastní mužské složky duše
24888 Ženich známý či dokonce blízký (častěji ve snech mužů) potvrzuje vědomou práci na poli vlastního sebezdokonalování mužské citové složky duše; mužům se často objevuje známý ženich s neznámou nevěstou, čímž nevědomí snícímu radí, aby se více soustředil na poznání vlastní ženské složky duše
24892 Ženit se viz svatba
24893 ženiti se potíže, neštěstí, chudoba
24894 Žerď jednoznačný falický symbol
24896 Žert zpřístupňuje málo pochopitelná témata, odlehčuje vážnost a tragičnost, proto je v nevědomí vždy přínosem, ať už snící žertovné vidí nebo žerty používá
24895 Žert čtveráka, packala, kejklíře*70 (nejčastěji v personifikacích zvířat) v mýtech severoamerických indiánů je výpovědí mytologické podstaty „kejklíře“, který se může objevit i ve snech současných lidí; je obvykle zničen vlastními žerty a úskoky, končí poraněn, či dokonce mrtev, ale vždy se zázračně uzdravuje nebo dokonce ožívá, ovšem vždy nepoučen z vlastních chyb, s nezměněným myšlením a jednáním
24898 Zesměšňování druhých pokud snící takový obraz vidí, pak je varováním před podobnou egoistickou činností, pokud snící sám druhé zesměšňuje, pak se snaží tímto neúčinným způsobem "léčit" své komplexy méněcennosti
24897 Zesměšňování názorů druhých je znakem nevědomosti
24899 Zesměšňování snící je zesměšňován snaha snícího být obdivován druhými je ze strany nevědomí často terčem zesměšnění, neboť podobné snahy jen zesilují ego na úkor skutečné individuality; scéna ponižuje uměle vyvyšované ego
24900 Zesnulí viz mrtví lidé, mrtvola
24901 Zeť je zeslabený symbol syna - viz syn
24903 Žeton někdy je náhradním symbolem mince – viz mince
24902 Žeton ve hře, hrací žetony viz hra
24904 Žezlo znak moci; další podrobnosti viz klenot
24905 Žezlo královské znak duchovní moci; symbolizuje moc nad pudovými i citovými personifikacemi, zejména jestliže má snící žezlo v držení
24907 Žhář podle zapalovaných symbolů (například dřevo – pudy) a jejich místa (nejčastěji sklepy – podvědomí, půdy – rozum, vědomá mysl) lze snadno vytušit, kde se problém snícího skrývá
24906 Žhář symbolizuje neuvědomělou touhu zlikvidovat nepříjemné vnitřní obsahy psýché (nejčastěji pudové symboly a závislosti nebo citovou labilitu)
24911 Zhasínat lampion viz lampion
24912 Zhasínat světlo viz světlo
24910 Zhasínat svíčku viz svíčka
24909 Zhasínat zhasínající klasická lampa (často čadící) varování před současným způsobem života
24913 Zhasínat zhasit cigaretu představuje snahu snícího ukončit některou ze závislostí
24908 Zhasínat zhasit oheň viz hasič, hašení
24915 Žhavý, žhavá, žhavé chodit po žhavém uhlí či po žhavém dřevě pokud se snící nespálí, pak obraz symbolizuje velkou vnitřní vůli, pokud se spálí, pak je obraz důsledkem namyšlenosti nebo strachu a neschopnosti soustředění
24917 Žhavý, žhavá, žhavé žhavá láva viz láva
24918 Žhavý, žhavá, žhavé žhavé dřevo velice kladný symbol, neboť potvrzuje snahu snícího zlikvidovat právě tu část sebe samého, jež jej váže k živočišnosti přírody v touze dosáhnout plného prožitku na citové rovině
24914 Žhavý, žhavá, žhavé žhavé kameny jsou symbolem karmy*26, která se stává pro snícího vysoce aktuální
24916 Žhavý, žhavá, žhavé žhavé uhlí symbolizuje aktivní snahu snícího zlikvidovat právě tu živočišnou část sebe samého, jež má vazbu k dlouhověkým karmickým vazbám*34
24919 Žhavý, žhavá, žhavé žhavý drát některý z činů snícího vytvořil nebezpečné napětí mezi osobami v jeho okolí
24920 Zhmotnění myšlenkou jakmile člověk, byť na chviličku, ztratí své ego (například ve stavu zamilovanosti, kdy myšlenky směřují výhradně k druhému člověku), zákonitě se ve snech objeví tvůrčí schopnost zhmotňování a moc měnit průběh i prostředí snu; více o tomto fenoménu v archetypu Řízená imaginace
24921 Žhnoucí koule vnitřní duchovní oheň, který byl zapálen meditačním úsilím snícího; tento oheň se nejčastěji objevuje uvnitř dutých předmětů a nebo u předmětů, které symbolizují podstatu života; další podrobnosti viz archetyp Self; také viz koule
24922 Zhroucení viz hroutit
24924 Zhýralec jednoznačně patří k obrazům pudové roviny, k nimž se často přidávají další symboly pudové roviny (alkohol, sex)
24923 Zhýralec ve zdárném duševním a duchovním vývoji se k obrazům zhýralců, kteří ničí potenciál svých schopností, přidává soucit
24929 žid bíti ho zlé soudy
24928 žid líbati ho štěstí v lásce
24927 žid mrtvý neštěstí
24926 žid od něho službu přijmouti neočekávanéštěstí, úspěch ve všem
24925 žid viděti, s ním se procházeti podvedený, oklamaný býti
24937 Židé jsou personifikovanou negativní částí psýché, která na jedné straně zobrazuje vlastnosti jako je vychytralost, sobeckost a na druhé straně naivitu a hloupost ve vzájemném působení
24936 Židé většinou se vztahují k negativnímu vnitřnímu životu, a tak symbolizují vlastnosti, které snící kdysi potlačil a nyní vystupují jako instinktivní tužby; člověk neschopný přijmout tuto potlačenou negativní část svého já se často stává rasistou a neuvědomuje si, že svou nenávistí negativní obsah nikdy nezničí, že cestou ke zničení negativního je pouze tolerance a asimilace nižších složek vyššími
24932 Židé indiferentní přístup k nim snící asimiloval podstatnou část vlastní vnitřní negativity
24935 Židé mít je za přátele smíření s vlastní negativní částí
24934 Židé vidět sebe samého jako žida nevědomí důrazně upozorňuje na negativitu snícího, se kterou by měl začít pracovat, aby mohlo v budoucnu dojít k nezbytné asimilaci
24930 Židé židovská kabala viz kabala
24931 Židé židovský hřbitov viz židovský hřbitov
24933 Židé židovský rabín má prakticky shodný význam jako viz kněz
24951 Židle má vztah k procesu uzdravování mysli, k negativním vlastnostem, jichž se snaží snící zbavit, proto se při duchovní krizi židle ve snech dlouhodobě nevyskytuje (až do doby než dojde k opětovnému nastartování procesu sebezdokonalování)
24947 Židle podle dalších symbolů snu se židlí se dá poznat, ke které rovině uzdravování psýché dochází (pudová, citová, duchovní)
24945 Židle dva lidé sedící na jedné židli pokud sedí na sobě, pak je to symbolické vyjádření pohlavního aktu, přestože je obraz prostý jakékoliv erotiky, pokud sedí vedle sebe, pak se jedná o symbolické znázornění boje o místo či o postavení
24940 Židle houpací viz houpací křeslo, kůň, houpačka
24946 Židle koupená snícímu obraz má za úkol zesílit snahu snícího v probíhajícím procesu sebezdokonalování
24944 Židle na kolečkách snící nastartoval automatický proces asimilace negativních vlastností a závislostí
24948 Židle předměty a symboly na židli či pod židlí upřesňují problém, s nímž by se měl snící v následném období vypořádat
24941 Židle rozbitá, vyhozená vyřešená či asimilovaná negativní vlastnost či závislost, jejíž charakter se může poznat podle dalších snových symbolů
24943 Židle sedět na dvou židlích či tento obraz vidět snící by se měl zamyslet nad vlastním egoismem a nesmyslnou touhou, která jej vede do stále tragičtějších závislostí
24949 Židle sedět na ní jakmile snící dobře nastartuje proces sebezdokonalování, vidí z této pozice své závislosti a negativní vlastnosti v názorné podobě, což mu umožní s nimi podstatně lépe pracovat a odstranit je
24939 Židle trojnožka viz trojnožka
24938 Židle usnout na židli, spát na židli zastavení procesu sebezdokonalování je předzvěstí brzkých problémů v denním životě
24942 Židle útok židlí židle je účinnou zbraní proti pudovým personifikacím, neboť v tomto případě znázorňuje některou překonanou negativní vlastnost či závislost

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258