↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
19545 Soudce býti obžalován zármutek
19549 Soudce soudit druhé je velice negativním obrazem duše snícího, neboť házením viny na ostatní se člověk snaží ukázat svou domnělou morální čistotu, zatímco ve skutečnosti nenávidí ty vlastnosti*24, které se většinou podvědomě snaží zlikvidovat; tento výklad plně podporuje i biblické setkání Ježíše s cizoložnicí, která měla být kamenována, Ježíš ji zachránil slovy: „Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem.“, nikdo nehodil, neboť nikdo není bez viny; a ten, který je bez viny, nikdy nikoho neodsoudí, neboť poznává podstatu skutků lidí zaslepených egoistickým smýšlením, lidí, kteří na druhých nenávidí právě to, čeho se jejich nitro chce podvědomě zbavit
19548 Soudce z lidu má shodný význam a negativita tohoto symbolu závisí pouze na morálním kreditu tohoto soudce
19550 Soudek viz sud
19551 Soudní síň lavice v půlkruhu, oválné tvary soudní síně alegorie jedné z fází porodního procesu (většinou bývá tento obraz doplněn nesmyslnými a absurdními scénami); více o tomto v archetypu Bazální perinatální matrice
19552 Soudní síň viděti neštěstí, potíže
19553 Soudní zaměstnanec je negativní personifikací nadřazenosti a domnělé moci, pro denní život může být varováním před setkáním s podobným člověkem
19554 Soudního sluhu viděti, s ním mluviti varuje před zlými lidmi, první láska těžko vydrží
19555 Souhvězdí viz hvězda
19556 Soukolí symbolizuje osudy jednotlivých lidí, osudy, jež přesně zapadají do sebe a včleňují se do karmického kola znovuvtělování*75
19557 Soukolí hodinového stroje viz hodiny, hodinky
19564 Soulož častěji se ve snech objevuje v přenesených alegorických obrazech
19563 Soulož je velice kladné se přímo ve snu vzdát soulože či jiných sexuálních praktik, neboť snící, oproštěn od pudových forem, potvrzuje úspěšný vstup na citovou a později na duchovní rovinu
19565 Soulož stejně jako masturbace na jednu stranu upouští z nitra snícího přebytečnou sexuální energii, ale v konečném důsledku zvyšuje sexuální závislost snícího; tento obraz patří jednoznačně na pudovou rovinu
19561 Soulož včetně dalších sexuálních praktik je častým tématem třetí fáze archetypu Bazální perinatální matrice
19558 Soulož incest*63 jeden z velice důležitých snů na cestě sebezdokonalování – viz heslo incest
19559 Soulož pohlavní spojení snícího s pannou nebo snící s panicem viz panna či viz panic
19560 Soulož překvapit či vyrušit souložící symbolizuje snahu snícího napravit negativní vlastnosti psýché či vypořádat se s vlastními pudovými závislostmi
19562 Soulož soulož před oltářem varování před nadvládou pudů nad city a rozumem; rituální kořen satanismu, kde se uctívá opak božského; více o tomto tématu v archetypu Poklad
19567 Soumar kladný význam symbolu zesiluje horský terén
19566 Soumar symbol vitality a houževnatosti, u mezka, muly a osla i polovičatosti, svéhlavosti a tvrdohlavosti
19569 Soumrak charakterizuje duši, v níž méně světla odpovídá menšímu množství citové a duchovní náplně mysli, naopak přechod noci v den symbolizuje probuzení citové či duchovní složky psýché
19568 Soumrak není to dobré v tvé záležitosti
19571 Soupeř často patří k negativním personifikacím archetypu Stín, a tím staví snícího do role hrdiny; více o tomto tématu v archetypu Hrdina a v archetypu Stín ; nejsilnějším a také nejpůsobivějším soupeřem je zosobněné zlo, které mystikové pojmenovali Máro*3 a přesně definovali jeho kvality, způsob, jakým čerpá životní sílu, a také způsob, jak ho překonat
19574 Soupeř je odvrácenou tváří (protikladem) snícího v morálním zápase nebo v duševním konfliktu; je však zákonité, že po vyřešení jednoho konfliktu přichází další, aby snící zdokonalil vlastní duševní a duchovní stránku
19570 Soupeř k plnému pochopení role soupeře ve snech je nutné přihlédnout i k symbolu viz boj, bojiště, bojovat
19572 Soupeř rodič stejného pohlaví je snícím považován za soupeře v podvědomém erotickém vztahu syna k matce a dcery k otci je rodič stejného pohlaví pociťován jako sexuální soupeř (Oidipův komplex*49 či Elektřin komplex*50)
19573 Soupeř ve sportu snící ve snaze odstranit moc ega nad sebou se nejprve setkává s nečestným jednáním soupeřů, aby se postupně naučil bez zášti ve svém srdci přijímat nečestné jednání a nakonec nalezl soucit s lidmi, kteří se bezohledně prodírají džunglí lidských vztahů
19575 Sourozence umírati viděti nepřítele ztratiti
19576 Sourozenec jej viděti, nebo s ním mluviti nepříjemnosti
19577 Sourozence zemřelého viděti dlouhý život
19578 Sourozenci viz bratr nebo viz sestra
19581 Sourozenec umírati viděti nepřítele ztratiti
19580 Sourozenec viděti, nebo s ním mluviti nepříjemnosti
19579 Sourozenec zemřelého viděti dlouhýživot
19584 Souš navozuje ve snícím pocity stability, stálosti a neměnných principů, proto se souš stává výchozím bodem k cestám do citové či duchovní oblasti
19582 Souš přestože změny charakteru souše bývají v denním vědomí pomalé a téměř neznatelné, v nevědomí a ve snech v určitých fázích duchovního vývoje dochází k dramatickým změnám i na souši, což potvrzuje rychlý proces sebepoznávání nastoupený v denním vědomí; tyto obrazy (často apokalyptické) bývají náplní archetypu Témata zničení světa
19583 Souš obklopená vodou i vše na ní nejčastěji symbolizuje pudovou náplň snícího, která je izolovaná převážně citovou náplní mysli; spolu s prostředím a svými obyvateli vyjadřuje ústřední motiv, s nímž se snící musí v následném období střetnout
19585 Soused, sousedka viz lidé
19586 Soustrojí pokud v něm jsou vidět navzájem do sebe zapadající kola, pak symbolizuje osudy jednotlivých lidí, osudy, jež přesně zapadají do sebe a včleňují se do karmického kola znovuvtělování*75
19587 Soustruh je nástrojem k opracovávání ega snícího, které má formu základního odlitku či kusu materiálu
19588 Soustruh vidět ukazuje snícímu na potřebu opracovávat sám sebe v procesu sebezdokonalování
19589 Soustružník je v nevědomí a ve snech synonymem soustředění, pomocí něhož se ze surového, egoistického jedince (odlitek či základní materiál) vytvoří kultivovaný člověk (konečný vysoustružený výrobek)
19590 Soutěska zvláště je-li úzká nebo pokud ohrožuje snícího symbolizuje porodní kanály a dělohu v okamžiku porodních stahů (více v archetypu Bazální perinatální matrice)
19592 Soutěž symbolizuje egoistické prožívání, touhu po zviditelnění, což je z citového či duchovního hlediska marnotratné mrhání časem, a to i v případech, že se soutěž týká citových symbolů (například poezie, hudba či zpěv)
19591 Soutěž s osobní účastí a nejčastěji i s vítězstvím snícího nevědomí přináší kdysi potlačené obrazy (vytěsněná přání), jichž jsme se v denním vědomí vzdali, ale jejich potenciál zůstal nenaplněn v mysli; nyní formou snu dochází ke splnění vytěsněného přání, které tímto prožitkem mizí z mysli a přestává existovat (je pro člověka obrovským štěstím, že se taková přání mohou vybíjet pomocí snů, neboť jinak by pro samá přání a nutnost je plnit nikdy nedošel k cíli)
19593 Soutěž sportovní patří na pudovou rovinu, neboť rytmika sportu má jednoznačný vztah k sexualitě; utkání o tituly a pocty patří do archetypu Poklad a jsou mnohdy splněným přáním minulosti (hlavně u bývalých sportovců a u sportovních fanoušků)
19600 Sova někdy může mít vztah ke smrti či k duším zemřelých (jako noční pták)
19602 Sova nepohnutelnost, klid a mír, stálá bdělost a téměř indiferentní sledování okolních jevů předurčilo sovu stát se univerzálním symbolem moudrosti, neboť právě její vlastnosti vedou člověka do vlastního nitra a později i k poznání (snad proto byla sova nerozlučným symbolem řecké bohyně moudrosti Athény)
19594 Sova Viz: Pták,Ptáci,
19599 Sova zloděj a špatná novina
19598 Sova houkati slyšeti mrzutosti
19601 Sova jako průvodce snícího ukázka klasického mytologického obrazu cesty k poznání
19597 Sova na dům sedající za čas někdo z domu zemře
19596 Sova při úplňku krátký, ale velký nedostatek
19595 Sova viděti nemoc, chudoba
19603 Sovu houkati slyšeti mrzutosti
19604 Sovu viděti nemoc, chudoba
19609 Špaček objevuje se tam, kde je srdce naplněné radostným citem; význam symbolu je zesílen, pokud snící slyší špačka zpívat
19605 špaček Viz: Pták,Ptáci,
19608 špaček houf jich vojenské manévry za městem
19607 špaček štěbetající dobré zprávy
19606 špaček více jich z domu letí pozor na oheň
19610 Spací pytel podle způsobu používání a podle dalších snových symbolů význam osciluje mezi přikrývkou a pytlem – viz deka, přikrývka a viz pytel,(pytlíček)
19614 Spadnout viz pád
19613 Spadnout a škodu utrpěti mnoho protivenství zažíti
19612 Spadnout s domu opatrnost při všech jednáních
19611 Spadnout z výšky nebo do studny neštěstí, ztráta úcty, majetku
19615 Spadnouti a škodu utrpěti mnoho protivenství zažíti
19616 Spadnouti s domu opatrnost při všech jednáních
19617 Spadnouti z výšky nebo do studny neštěstí, ztráta úcty, majetku
19618 Špagát má prakticky shodný význam jako viz lano
19619 Špagety falický symbol
19620 Spála jako infekční choroba viz infekce a také viz nemoc
19622 Špalek dřevěný symbolizuje čistý přírodní princip, ale současně toleranci k pudové části svého já, včetně boje o holý život a boje o sexuální partnery; někdy je i výrazným falickým symbolem
19621 Špalek popravčí je předzvěstí důležitějšího symbolu popravy – viz poprava
19623 Spálit se být spálen tento bolestný obraz znamená předzvěst zrození z popela, které symbolizuje znovuzrození po smrti ega a nemusí se jednat pouze o bájného ptáka Fénixe*52, jehož stará podoba zmírá v ohni, aby znovuzrozen povstal z popela a volný bez zábran vzlétl k slunci
19626 Spálit se o kamna bolestný zážitek z přespříliš těsných emočních vazeb s druhými lidmi (většinou se týká partnerských nebo rodinných vztahů)
19624 Spálit se od plamenů viz oheň
19625 Spálit se spálenina na těle je v nevědomí důsledkem nevhodných emočních vztahů
19627 Spalničky znamená mnoho příjemných hodin
19628 Spalovat viz pálit
19629 Spánek viz spát
19630 Špargl (chřest) sexuální symbol
19631 Spařit viz pára
19632 Spartakiáda viz cvičení
19635 Spása je vzácným prožitkem, v němž člověk cítí, jak se osobní vědomí vyvléká z nepřetržitého karmického kola znovuvtělování*75 v závislosti, jak zmírá touha po světském životě, jehož největším štěstím byly smyslové doteky a vzruchy
19634 Spása snový prožitek spásy se stává jasným majákem, který vede cestu člověka k realizaci*68
19633 Spása modlitby za spásu měly by směřovat ke všem bytostem a nikoli pouze egoisticky k osobě snícího
19638 Spasitel v křesťanských zemích bývá nejčastější postavou spasitele Ježíš Kristus, ale postavu spasitele mohou naplnit i další personifikace archetypu Moudrý stařec
19636 Spasitel být spasitelem jakmile se člověk vydá na cestu poznání vlastní psýché, bude ve vlastním nitru nalézat stále více masek či se bude ztotožňovat s maskami různých typů osobnosti (apoteóza*23), pak se ve snech zcela zákonitě objeví třeba jako spasitel; jakmile člověk uvízne v podobném labyrintu masek různých osobností, měl by si neprodleně přečíst archetyp Poklad
19637 Spasitel objevení se spasitele ve snu symbolizuje vřelý vztah k duchovním otázkám, což snícího přivádí k důležitému poselství; podobný obraz je skutečným požehnáním na duchovní cestě
19639 Spásná askeze objevení se tohoto fenoménu ve snech je důsledkem žití stejného principu v denním vědomí
19640 Spásná askeze více o tomto v kapitole Celibát a spásná askeze
19647 Spát je velice kladné, pokud snový spánek (usnutí ve snu) ústí do snu ve snu – viz probuzení (ve snu)
19643 Spát na kameni podvědomá snaha snícího pochopit dopad některého ze svých minulých činů
19645 Spát na lavičce marně doufáte v nějaký milostný vztah
19641 Spát neschopnost spát ačkoli může být přímo ve snu dosti stresující, je z hlediska sebepoznávání velice pozitivní, neboť je předzvěstí mystické smrti*79
19642 Spát ospalost činnost, při které ospalost pociťujeme nebo ospalého vidíme, není schopna upoutat naši pozornost, a tudíž se dostává na okraj našeho bytostného zájmu
19650 Spát sám spát obraz symbolizuje stav, v němž si neuvědomujeme sami sebe, nevědomí nabádá snícího k opuštění tohoto nevědomého stavu, který je běžným lidským žitím „na autopilota“*44, a nastolením bdělosti, která je základem vědomého žití (více o tomto v archetypu Pozornost )

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258