↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
16657 Proměna člověka v kuře je alegorií pádu člověka na animální úroveň, zde symbolizovanou nevědomostí (kuře); takový obraz může snící spatřit z vyšších rovin vědomí jako důsledek neživotaschopnosti pudové části (při pohledu z duchovní roviny je vždy přítomen soucit s proměňujícím se člověkem i kuřetem)
16641 Proměna domu v kočár vysoká schopnost sebekontroly proměňuje běžnou životní výstavbu v triumfální jízdu
16645 Proměna hodin v jiné stroje jakmile se člověk vzdá partnerských vztahů, zákonitě musí v nevědomí a ve snech nastat proměna hodinek jako partnerského symbolu, čímž snícímu ukáže netušené možnosti budoucího vývoje
16662 Proměna hradu v zámek velice kladný sen, neboť pozitivní náplň vědomí zůstala zachována a hradby již nebrání plynulému, byť občas bolestnému vývoji
16664 Proměna koberce změna náplně mysli; podle výsledku proměny můžeme usuzovat, zda byla změna pozitivní či negativní
16659 Proměna kobyly v krávu při ovládnutí dynamické vášně ženské složky (kobyla) dojde k proměně nebezpečné kobyly v lehce ovladatelnou krávu (v rodinný život)
16656 Proměna kočky v ženu (kotěte v dítě) když se člověk snaží žít citový život, začne se kočka ve snech proměňovat v ženu (pudová anima), ze které musí snící pro budoucí úspěšnou asimilaci vřelým citem odstranit pudovou podstatu; takováto proměna je jednou z nejčastějších proměn ve snech mužů směřujících k citovému životu
16658 Proměna krávy v divoké zvíře snící bude svědkem, jak někdo opustí rodinný život a v následných vztazích degraduje rodinný vztah na zvířecí vybíjení chtíčů
16663 Proměna křesla v dřez, umyvadlo, vanu či záchod vyčištěná závislost (křeslo) se díky významnému úsilí proměnila v citové prostředí a může usměrněna vůlí přenášet citové obsahy (proudit jako voda)
16639 Proměna krve vytékající z rány v diamant či drahokam jedna z nejkrásnějších proměn, v níž se bolest a smrt mění ve skvostný zážitek nesmrtelnosti
16644 Proměna lidí v kámen obraz symbolizuje utváření karmy*26, neboť vše živé (myšlenky, pocity i činy) jsou obraceny v kámen; toho je schopná bytost, jež je alegorií karmického zákona*34 (například řecká Medúza)
16647 Proměna medvěd se proměňuje v plyšovou hračku taková proměna je podmíněna spálením přírodních vztahů s matkou Zemí, spálením přesně těch vztahů, jimiž řecká mytologie popisuje boj bohů a gigantů, boj, v němž vítězství bohům přinesl až citový hrdina Hérakles
16646 Proměna medvěda v psa jeden z častých obrazů, jenž nám ukazuje vzájemnou provázanost pudových symbolů
16638 Proměna mince nebo něčeho kruhového či kulatého v kříž pochopením symbolu kruhu se snící vzdává světa ve prospěch duchovního života
16653 Proměna proměna barvy člověka či jen hlavy obraz se týká procesu sjednocování protikladů a objevování citové roviny, změny barev mohou o procesu napovědět více (viz barva ); častý obraz archetypu Anima – Animus
16652 Proměna proměna dívky v muže (vidět či prožít) není znehodnocením mužské části, jak naznačují výklady současné psychoanalýzy, ale je evidentní snahou nevědomí zrušit jakoukoliv připoutanost k jednomu z protikladů anima – animus; proměna obrazu ženy v muže či naopak odrazuje hledat celistvost ve spojení muže s ženou (více v archetypu Anima – Animus)
16637 Proměna proměna léta v zimu nebo naopak jeden z důležitých obrazů sjednocování protikladů je dokladem vystoupení vědomí snícího na duchovní rovinu prožívání; často se objevuje v archetypu Řízená imaginace
16640 Proměna proměna letadla v královský kočár dopad úspěšného vyprázdnění mysli je předpokladem nástupu duchovních personifikací (osoby v kočáře) do vědomí snícího
16651 Proměna proměna mladíka v ženu (vidět či prožít) není znehodnocením ženské části, ale je evidentní snahou nevědomí zrušit jakoukoliv připoutanost k jednomu z protikladů anima – animus; proměna obrazu muže v ženu či naopak odrazuje hledat celistvost ve spojení muže s ženou (více v archetypu Anima – Animus)
16665 Proměna prostředí či symboly se proměňují jakoby bez přispění snícího takové obrazy jsou důsledkem alespoň částečné změny jednání, cítění a myšlení v denním vědomí
16654 Proměna ptáka či jiného tvora (nejčastěji kočky, psa, prasete, můry) v dítě potvrzení proměny pudů v city
16635 Proměna rychlá či zázračná proměna dítěte v ženu či muže tak se rodí duchovní anima a duchovní animus
16642 Proměna traktoru v kočár „zúrodněním“ se vlastní psýché povýšila na možnost ovládnout pudovou a citovou složku
16643 Proměna zvířecího mláděte v dítě potvrzení proměny pudového obsahu za citový
16667 Promenáda viz procházka
16666 Promenáda lázeňská symbolizuje směřování k citovému životu
16668 Proměnit se v něco smrt
16669 Prominutí prakticky shodné jako viz odpuštění
16679 Pronásledování jakmile se člověk v denním vědomí změní, popřípadě jen prokáže touhu změnit se, promění se vnitřní „harmonie“ a dojde k pronásledování starými vlastnostmi a závislostmi, někdy i utkvělými představami a výčitkami svědomí, pak rozdělení pronásledovaných je klasickým zobrazením schizofrenie, která může být překonána pouze asimilací nižších zřetelů vyššími
16682 Pronásledování v některých emotivních snech může být pronásledovatelem stín snícího, tedy jeho vlastní personifikované negativní vlastnosti, které nemůže zničit nenávistí, ale jedině asimilovat odpuštěním a soucitem (více o tomto tématu v archetypu Stín )
16683 Pronásledování být chycen pronásledovateli jedinečná možnost pochopit, zpracovat a asimilovat negativní obraz sebe samého, možnost nalézt pokoru, pokání a odpuštění
16674 Pronásledování být pronásledován krávou někdo se vám bude snažit vnucovat výhody manželského soužití, ačkoliv jste přesvědčeni o opaku
16675 Pronásledování motocyklem či někým na motocyklu narůstající vnitřní síla žene snícího k smyslovému sexuálnímu ukájení
16681 Pronásledování nepřátelé pronásledují snícího v úzkých prostorách, kanálech, stokách nebo se snící těmito prostory snaží uniknout (obraz je často doplněn oddělením od nepřátel) jednoznačný popis cesty porodními kanály s mnoha alegorickými příkrasami ukazuje na velice složitý prožitek archetypu Bazální perinatální matrice, jehož znalost umožní snícímu vstřebat fyziologické vzpomínky na porodní zážitek, jenž vyvěrá z hlubin podvědomé mysli
16676 Pronásledování osobou opačného pohlaví sexualita, vášeň a někdy i city obtěžují snícího, který ze svého subjektivního stanoviska pojímá negativní charakter této síly jako pronásledování
16670 Pronásledování postavit se pronásledovatelům odvaha převážila obavu a snící se otevřeně staví proti vlastním negativním vlastnostem a závislostem, někdy i proti utkvělým představám a výčitkám svědomí
16678 Pronásledování pronásledovatelé se rozdělí, aby dopadli snícího obraz je dokladem intenzivní vnitřní proměny snícího, právě změněné podmínky budou ve větším zástupu útočit na jeho staré zvyky
16684 Pronásledování prožívat pronásledování v počátcích duchovního vývoje je snící postaven na úroveň štvané zvěře, na úroveň pudové přirozenosti, když je snící pronásledován citovými (např. lékař, učitel) nebo duchovními (např. mimozemšťané) personifikacemi; později, při snaze o citový život, je pronásledován pudovými personifikacemi, když představuje citového člověka nebo brání citové personifikace před útoky zvířecích a pudových personifikací; duchovní personifikace nemůže být v žádném případě a nikým pronásledovaná
16673 Pronásledování sám někoho pronásledovat příčinou této negativní scény je utkvělá představa nepřijatelných vlastností, chování a jednání při schizofrenním náhledu na sebe samého
16672 Pronásledování útočiště před pronásledovateli vyjadřuje dominantní náplň mysli (pokud snící hledá útočiště mezi zvířaty, pak je jeho náplň mysli pudová, pokud hledá útočiště ve vodě, pak je jeho náplň mysli citová)
16671 Pronásledování útočiště před pronásledovateli v kostele či v chrámu již „pouhá“ návštěva kostela či chrámu osvobozuje mysl od nepříjemného pronásledování, toto prostředí dokáže proměnit negativní děj snu v odlehčující komedii
16680 Pronásledování vidět pronásledování druhých obraz vyjadřuje podvědomý odpor k pronásledované osobě
16677 Pronásledování zvířaty vyjadřuje snahu snícího uniknout nepřátelským zvířecím pudům, které díky nevhodnému životu nabírají na síle, a zachovat si citovou náplň mysli
16692 Propadnutí (lidí) do bahna, bažiny (jen částí těla) viz bahno či bažina
16687 Propadnutí (lidí) do černočerné tmy, do absolutní beznaděje výjimečný okamžik v životě člověka je stručným zobrazením temné noci duše, zobrazením, v němž se člověk musí vzdát všech snah o záchranu, odevzdat svůj osud Bohu a vzápětí poznat blažený okamžik jediné přítomnosti, okamžik milosrdného klidu a míru
16688 Propadnutí (lidí) do fekálií, do močůvky viz močůvka
16694 Propadnutí (lidí) do měkkých podloží, místností, tunelů, chodeb, kanálů, stok, louží, děr, úzkých prostor pokud snící propadne celým tělem nebo alespoň podstatnou částí, zcela jednoznačně se jedná o emotivní alegorický prožitek jedné z porodních vzpomínek (více o tomto tématu v archetypu Bazální perinatální matrice)
16686 Propadnutí (lidí) do tekutého písku velice nejisté poměry, důrazné varování před současným způsobem života
16693 Propadnutí (lidí) ledem do vody pudová anima či pudový animus často propadají tenkým ledem, aby ve studené vodě „vystřízlivěli“ ze svého chtění a konečně se přiblížili citům; pokud se ledem do vody propadají děti, pak nevědomí tímto obrazem varuje snícího před současným nevhodným životem, který brání plynulému procesu sjednocování mužského a ženského aspektu
16691 Propadnutí (lidí) podlahou vzpomínka na drama porodu, jehož psychologický otisk má každý lidský jedinec ve svém vědomí, je pouze otázkou času, kdy těmto obsahům dovolí vystoupit z nitra; celý proces popisuje archetyp Bazální perinatální matrice
16685 Propadnutí (lidí) propadlé břicho viz hlad
16690 Propadnutí (lidí) určitým negativním vlastnostem viz jednotlivé vlastnosti
16689 Propadnutí (lidí) z testů, při zkoušení, ve škole podvědomí snícího zmobilizované tímto neúspěchem vytáhne ze svého arzenálu všechny prostředky k úspěšnému napsání písemky, testů či zkoušení v denním vědomí
16695 Propadnutí (předmětů či zvířat) propadající se předměty či zvířata představují jedinečnou příležitost zbavovat se různých závislostí, jež jsou symbolizované mizejícím předmětem či zvířetem, čímž jsou trvale (nebo alespoň na dlouhou dobu) vypuzeny z mysli snícího; podobné sny mohou být znázorněním morální očisty
16700 Propast varovný sen, který upozorňuje na současný negativní život a nevhodnou náplň vědomí, což hrozí pádem právě do této propasti; je nepodstatné, zda pád hrozí snícímu či někomu jinému
16699 Propast apokalyptická propast někdy se ve snech může objevit i taková propast, že dno není vidět a její šíře jako by pohlcovala celý svět, nevědomí tak snícímu naznačuje neradostný osud lidstva, které ve svém bezbřehém egoismu ničí planetu Zemi
16697 Propast podobný symbol viz jáma
16698 Propast přítel či kamarád se snaží snícího i s lanem shodit do propasti (podobnost s pohádkou „O statečném kováři“ není náhodná) zcela zákonitý proces, neboť snící po objevení duchovní animy (v pohádce princezna) nemůže s touto duchovní personifikací udržovat citovou vazbu, neboť citová vazba by jej vždy zradila a degradovala vztah s duchovní složkou na citovou a posléze i pudovou rovinu; teprve když se člověk osvobodí od této vazby (nepotřebuje již lano na to, aby se dostal z nesnází), může na základě shodné duchovní náplně vědomí dojít k mystické svatbě s duchovní animou (snící žena s duchovním animem)
16696 Propast viděti, do ní padati rychlá záchrana z nebezpečí
16701 Propast viděti, do ní padati rychlá záchrana z nebezpečí
16702 Proplach vodou přidává city do života
16707 Propust je podobně jako kanál stěžejním symbolem archetypu Bazální perinatální matrice a zejména jeho druhé a třetí fáze, v níž představuje cestu rodícího se dítěte z dělohy do porodních kanálů; propust vlastně znázorňuje děložní hrdlo; jakmile se člověk dostane k této vzpomínce a ve snech s průplavy a kanály rozpozná vlastní porod, může s důvěrou doufat v poznání souvislostí mezi porodními zážitky a procesem sebezdokonalování
16703 Propust čistit, opravovat velice významná práce na vlastním sebezdokonalování, práce na odstranění vlády ega
16706 Propust otvírající se při zvláštní příležitosti, či jednou za dlouhé období zcela jednoznačně odpovídá funkci děložního hrdla při samotném porodu
16705 Propust provaz či lano v propusti jednoznačně symbolické ztvárnění pupeční šňůry v jedné části porodu
16704 Propust ve vodě pochopení alespoň části vlastního porodního procesu umožňuje snícímu vstup na citovou rovinu
16708 Propuštění (výpověď) druhých lidí varování před přerušením procesu sebezdokonalování, varování před psychickými problémy, závislostmi a před nebezpečím morálního pádu
16709 Propuštění (výpověď) snícího symbolizuje přerušený proces sebezdokonalování, který nyní bude muset probíhat na jiných základech, narůstání psychických problémů, závislostí či množství morálních nečistot
16710 Prorok je jednou z méně častých personifikací archetypu Moudrý stařec, proto je dobré stát na straně proroka, chránit jej a snažit se pochopit jeho slova
16711 Prorok nabádá snícího (či celé lidstvo) ke změně zvráceného chování, horuje pro lásku k Bohu a k druhým lidem, přestože je tupen a povětšinou i odsouzen nevědomými lidmi, kteří nejsou schopni ve své egoistické zaslepenosti rozeznat Boží pravdu a volí místo pokání zločin nejtěžší, aby sami před sebou zakryli svou morální prohnilost
16712 Prosba zamítnutá bude vyslyšena žádost
16713 Prosit snové prosby, které se ovšem netýkají sexuální touhy a lačného chtění, obrušují lidskou domýšlivost a pýchu, ať už jsou snícím vyslyšené nebo přednesené
16714 Proso viz obilí a viz klas
16716 Prostěradlo na zemi má podobný význam viz koberec
16719 Prostěradlo představuje základ, na němž se odehrává současná sexualita snícího nebo se vztahuje k minulým sexuálním vztahům snícího
16715 Prostěradlo smrtelná nemoc
16718 Prostěradlo připravené k zábalům, člověk zabalený v prostěradle nemocné city snícího nebo některého blízkého člověka mohou vést až k onemocnění těla (většinou do měsíce)
16717 Prostěradlo zakrvácené viz krev
16720 Prostitut další podrobnosti viz prostitutka
16722 Prostitut jednoznačná ukázka pudového anima jak pro ženy, tak i pro muže (viz archetyp Anima – Animus)
16721 Prostitut mrtvý prostitut (gigolo) umrtvení vůdčí role pudového anima v životě snícího (platí pro ženy i pro muže)
16732 Prostitutka jednoznačná ukázka pudové animy jak pro muže tak i pro ženy (viz archetyp Anima – Animus)
16729 Prostitutka symbolizuje vnitřní touhu snícího po sexuálních zážitcích, častokrát se jedná o vytěsněná přání minulosti
16730 Prostitutka být vynikající příležitost na vlastní kůži pochopit ponižující roli pudové animy (prostitut – pudový animus)
16723 Prostitutka další podobný symbol viz kuplířství
16726 Prostitutka mrtvá ukončení vůdčí role pudové animy v životě snícího (platí pro ženy i pro muže)
16724 Prostitutka napravená (například biblická Máří Magdaléna) přerod pudové animy v citovou
16728 Prostitutka nízký věk prostitutky (dětský) vyjadřuje podvědomou a skrytou touhu snícího po neobvyklých vztazích s pudovou animou, po vztazích, které by končily sjednocením (dítě); nepochopení významu těchto symbolů v nevědomí může vést k touze po dětských tělech a ukájení se na nich – zde je skryt kořen dětské pornografie
16725 Prostitutka proměna prostitutky v jinou ženu (nejčastěji sestru) potvrzení vzestupu na citovou rovinu, však i po mnoha výstupech častokrát přichází pád zpět na pudovou rovinu, zpět do společnosti lehké ženy
16727 Prostitutka zákazník prostitutky pudový animus neschopný povýšit neukojitelnou zvířecí touhu po sexu na lidský cit
16731 Prostitutka zrodivší se z kočky proměnou názorná ukázka vývoje sexuálního symbolu; podobně se ve snových příbězích proměňují zvířata v ženy či muže, aby se snícímu ukázal přerod sexuální symboliky v pudovou závislost
16733 Prostitutku viděti, nebo s ní mluviti radostný den prožíti, štěstí
16734 Prostitutka tu viděti, nebo s ní mluviti radostný den prožíti, štěstí
16735 Prostor nebezpečné prostory jsou jako ohrožující aspekty mysli odděleny od vědomí snícího snovými kryty, dveřmi či jinými překážkami do té doby, dokud snící ve svém vědomí nezesílí tak, aby mohl nebezpečí otevřeně čelit; často podobné nebezpečí vyjadřuje podvědomou vzpomínku na prenatální vývoj (více v archetypu Bazální perinatální matrice)
16736 Prostor čistit (ve vojenské hantýrce „vyhánění nepřítele“) buď ukazuje nemožnost snícího setrvávat v určitém zaběhlém schématu, když je sám vyháněn (viz archetyp Témata zničení světa) nebo naopak ukazuje snahu snícího vypořádat se s nepřátelským jednáním a myšlením v sobě samém, když sám prostor od nepřátel čistí
16742 Prostředí čistící prostředky a mýdlo mají moc dramaticky proměnit prostředí snu, aby se snící, který se stal morálně čistším, mohl střetnout s obsahy vlastní psýché; vyvrcholením tohoto obrazu je proměna (prožívaná i viděná)
16737 Prostředí mít moc měnit prostředí snu, děj i bytosti v něm jeden ze scénářů archetypu Řízení imaginace archetypu Řízení imaginace dokáže potlačovat prostředí, jež bylo podle kvalit snícího zrozeno v nevědomí, dokáže v krátkém osvobození se od moci ega najít nádheru bytí, v němž je vše dosažitelné, vše lze poznat, a člověk už konečně nic nechce vlastnit, neboť cítí svazující pocit vlastnictví věcí, citů i myšlenek
16739 Prostředí nebezpečné viz nebezpečí
16738 Prostředí omezující prostředí (pohyblivé stěny, podloží, strop a podobně) zcela jednoznačně vzpomínka na drama porodu, jehož psychologický otisk má každý lidský jedinec ve svém vědomí a je pouze otázkou času, kdy těmto obsahům dovolí vystoupit z nitra; celý proces popisuje archetyp Bazální perinatální matrice
16743 Prostředí podezřelé je jedním z mnoha stimulů pozornosti, která je důležitou vlastností na cestě sebezdokonalování

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258