↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
15436 Podkova samostatně je významným symbolem na cestě sebezdokonalování – otevřený kruh, do něhož lze vstoupit, proto podkova v lidech vyvolává představu štěstí
15432 Podkova viděti brzká cesta
15437 Podkovou koně kovati viděti těžká, namáhavá práce
15438 Podkovu viděti brzká cesta
15439 Podkroví představuje rozum a vědomou mysl
15446 Podlaha představuje základ mysli, na níž se staví další symboly; někdy může vyjadřovat i základní procesy
15444 Podlaha naklánějící se podlaha změna v životě snícího; nevědomí tak může snícímu oznamovat i hlubokou osudovou změnu
15448 Podlaha nepevná, pohyblivá, částečná, bortící se, propadající se zcela jednoznačně vzpomínka na drama porodu, jehož psychologický otisk má každý lidský jedinec ve svém vědomí, je pouze otázkou času, kdy těmto obsahům dovolí vystoupit z nitra; celý proces popisuje archetyp Bazální perinatální matrice
15447 Podlaha prostory či místnosti pod podlahou (i pod její úrovní) podvědomá mysl
15442 Podlaha průhledná, prosvětlená vyjadřuje schopnost snícího nahlédnout do podstaty vzniku některých dějů v jeho nitru či v jeho okolí
15441 Podlaha s parketami viděti, po ní choditi slzy a radost zažíti
15445 Podlaha špinavá důsledek morálních poklesků snícího
15440 Podlaha taneční podlaha nebezpečí
15443 Podlaha umývat pomáhá snícímu odstraňovat morální nečistoty mytologicky zvané „Augiášův chlév“, tedy všechny ty nečistoty vytvořené sebou samým v pudovém žití, nečistoty, které bude muset stejně jako bájný Hérakles v téměř nadlidské službě uklidit
15449 Podlaha tu s parketami viděti, po ní choditi slzy a radost zažíti
15451 Podlomení snícímu se podlamují kolena (nohy) přeceňujete své síly a schopnosti
15450 Podlomení vidět na druhých podlamující se kolena (nohy) možnost nečekaného zisku
15452 Podloubí viz loubí
15453 Podlouhlé předměty falické symboly
15454 Podmáslí píti nepříjemnosti budou probírány
15455 Podmáslí v kruhové nádobě, v lahvích, stříkající, kapající, potřísnění podmáslím v těchto obrazech má podmáslí sexuální význam; další podrobnosti viz mléko
15456 Podnik (výrobní) viz fabrika (továrna)
15459 Podobizna prakticky shodné jako viz fotografie
15458 Podobizna viděti jakoukoli podvod a zklamání
15457 Podobizna viděti vlastní úraz
15461 Podolek jím se utírati někdo tě uhrane
15460 Podolek líbati pokoření
15462 Podomek viděti ho hrubé jednání
15463 Podpalky viděti úkladný požár
15467 Podpis přináší uvědomění si vlastní osobnosti (více o osobnosti v archetypu Persona )
15470 Podpis druhého člověka z mnoha možných významů např.: upozornění na případné setkání s tímto člověkem, možný citový vztah, v podpisu je uschován anagram*9 ukazující pravý význam apod
15469 Podpis podepisovat dokumenty svým jménem viz dokument
15464 Podpis prezidenta má vztah k duchovnímu srdci
15468 Podpis vlastní někdy ukončuje určité období a ukazuje na počátek podnikání či nové životní etapy
15466 Podpis vlastní podpis na čepici snícího symbolizuje ochranu, kterou si snící svým myšlením a jednáním vybudoval a bylo by hříchem tuto ochranu nevyužít k rychlejšímu postupu a poznávání
15465 Podpis „otvírající“ dveře, umožňující vstup do jinak nepřístupných objektů či oblastí je velice kladné, pokud je to podpis snícího, neboť tím je potvrzena způsobilost navštěvovat tajemná zákoutí vlastní psýché
15471 Podplácet někoho voliti nutné zlo
15472 Podporu bráti přijde pomoc
15474 Podprsenka jako každé oblečení patří k osobnosti (egu)
15473 Podprsenka zvyšuje sexuální přitažlivost snových žen, pokud jim snící neodolá, vzdaluje se od citových prožitků
15475 Podřadní lidé, jimiž snící ve snu pohrdá člověk přehlíží vždy to, co je mu neznámé a nepochopitelné, proto se v této nezáviděníhodné roli mohou objevit duchovní a citové personifikace (duchovní a citoví anima – animus), nebo když snící upevnil své prožívání na citové nebo duchovní rovině, takto vidí pudové personifikace – svůj stín (viz archetyp Stín ), který nelze zničit nenávistí, pyšným přehlížením či pohrdáním, ale z výše duchovní roviny asimilovat soucitným jednáním
15476 Podrápání od zvířat pudové personifikace mají velkou moc poznamenat vědomí snícího
15479 Podraz podrazit někomu nohy nevědomí snícího varuje před egoismem a nikdy nekončící touhou vítězit za každou cenu, neboť jednou bude muset stejnou mincí zaplatit (karma*26)
15478 Podraz snícímu kdosi podrazí nohy těmito obrazy nevědomí umožňuje i ve snu plnit karmické dluhy (karmický zákon*34), ale jen v případě, že nebude na podraz reagovat nenávistně, nepřátelsky či podrážděně a soucitně přijme podraz jako důsledek nevědomého jednání
15477 Podraz ve smyslu podvod viz podvod
15480 Podrost symbolizuje ochlupení genitálií, zejména je-li kolem podrostu vystouplá část (falus) nebo prohlubeň (ženské pohlavní orgány)
15481 Podšívka vztahuje se ke skryté či skrývané části ega (skrývá pečlivě ukryté touhy a egoistická přání)
15485 Podsvětí bez sestupu do podsvětí (do vlastního nitra) není možné odhalit skutečnou vlastní podstatu obalenou letitými závislostmi, není možné vybřednout z neustálého opakování stejných scénářů různých životů
15482 Podsvětí podle mnohých badatelů v oboru alchymie začíná cesta adepta sestupem do podsvětí a setkáním se zosobněným (personifikovaným) zlem, mnohdy se samotným ďáblem
15487 Podsvětí v každém člověku je kromě dobra obsaženo i zlo, které se může projevovat jako podsvětí; pokud zesílíme potenciál dobra, zesílí i potenciál zla, který následně musíme eliminovat, zničit jeden z potenciálů nemůžeme (ve stvořeném světě), neboť by přestal existovat i jeho protiklad (to je zákon, který si musíme při vstupu hrdiny do podsvětí a v boji se zlem uvědomovat)
15483 Podsvětí v podsvětí může hrdina překročit práh smrti, kde se odděluje oblast vědomí od oblasti nevědomí, překročením tohoto prahu se přesouvá vědomí do jiných dimenzí nebo lépe řečeno hrdina překročením prahu zjišťuje vlastní bytostný přerod
15484 Podsvětí obávané zvíře či bytost hlídající vstup do podsvětí symbolizuje strážce prahu, který je personifikací nevhodných morálních vlastností, tedy vlastním stínem (viz archetyp Stín )
15486 Podsvětí sestup do podsvětí snící vstupuje do velice složitého a nebezpečného období odhalování vlastní stránky zla, proto by měl čerpat ze zkušeností našich předků, kteří stejné procesy popsali v mytologii či literatuře; do podsvětí dokázali sestoupit a bezpečně se navrátit řečtí hrdinové Hérakles, Odysseus, Aeneas, nebo Dantův vizionářský cestovatel z Božské komedie či Goethův Faust, jehož kariéristická maska osobnosti byla po sestupu nahrazena skutečnou individualitou v podobě Mefistofela, který ať už je jakkoliv záporný, je skutečným stavem duše profesora Fausta
15488 Podsvinče jísti déletrvající štěstí
15489 Poduška prakticky stejné jako viz polštář
15492 Podvazek jako každá součást oblečení patří k osobnosti (egu)
15491 Podvazek zvyšuje sexuální přitažlivost snových žen, pokud jim snící neodolá, vzdaluje se od citových prožitků
15490 Podvazek viděti budeš míti štěstí v lásce
15494 Podvod, podvodnice, podvodník podvod patří k masce osobnosti a k egu, tedy k tomu, co je na povrchu, zatímco jednání bez podvodů, lží, falše a přetvářky patří tváři pod maskou a je podstatou uzdravené individuality (více o vlivu osobnosti na charakter člověka v archetypu Persona )
15495 Podvod, podvodnice, podvodník vidíme či cítíme podvodné jednání tehdy, když se potřebujeme této vlastnosti zbavit; vítězství nad podvody ve vlastním chování nastane, když ji ve snu dokážeme snášet; to není slabost, ale triumf tolerance, ze které se rodí poznání a soucit
15498 Podvod, podvodnice, podvodník odhalení snícího při podvodu tyto sny učí snícího bez vytáček, dobrovolně a pokorně přiznat vinu, přijmout trest, a tím se zbavit emočních tlaků negativních skutků, jichž se snící, třeba v jiné formě, dopustil; podobné sny jsou obvyklé u lidí, kteří jen neradi a většinou pod tlakem přiznávají svou vinu a kteří se vyhýbají zaslouženému trestu
15493 Podvod, podvodnice, podvodník podvádět ve škole či při zkouškách viz opisování
15496 Podvod, podvodnice, podvodník přijímaný podvod (vlastní i druhých) představuje nebezpečí, že se iluze, nepravda a lež stanou morálním kreditem snícího
15497 Podvod, podvodnice, podvodník snící odhalí podvod či komplot snící je připraven střetnout se s odhalenou skutečností, ať už je to obávaná personifikace archetypu Stín (od drobných zločinců až po samotného ďábla) nebo nebezpečné mimozemské bytosti, a zdárně konflikt, jež je odrazem stavu vlastní psýché, bez zášti, s pochopením a soucitem vyřešit
15499 Podvrh je součástí podvodu, proto viz podvod, podvodnice, podvodník
15503 Podzemí v emotivních snech může mít význam viz podsvětí
15504 Podzemí cesta vedoucí do podzemí cesta do podvědomé mysli k doposud skrytým skutečnostem; pokud se k tomuto obrazu přidávají například otvírající se vrata, úzké prostory nebo voda, pak se jedná o vstup snícího do předporodních a porodních prožitků (viz archetyp Bazální perinatální matrice)
15511 Podzemí dívka (mladík) v podzemí citová či duchovní anima (animus) objevená zvnitřněním (například meditací)
15509 Podzemí nebezpečné obava z obsahů vlastní podvědomé mysli
15505 Podzemí oheň v podzemí, v jeskyních značí činy, které osvětlí část pudové podstaty snícího; takový oheň často doprovází archetyp Stín (například v obrazech s ďáblem)
15508 Podzemí podzemní nádrž snící objevuje citové obsahy dosud nevědomé mysli
15507 Podzemí podzemní továrna významná práce snícího v podvědomé mysli
15502 Podzemí procházeti se jím tíseň
15501 Podzemí spouštěti se tam otvorem hrozí určité nebezpečí
15500 Podzemí viděti pozor na plyn
15510 Podzemí vstup či dveře do podzemí oddělují denní vědomí od nevědomí; právě těmito dveřmi musí člověk vstoupit do procesu poznávání svých negativních stránek (stejně jako Goethův Faust, který poznal Mefistofela); častý obraz archetypů Hrdina a Stín
15506 Podzemí zavalené podzemní prostory symbolický obraz biologického odpadu v porodním kanálu
15512 Podzemní dráha viz metro
15513 Podzim se snovým podzimem přichází ochlazení citů; u mužů může mít i význam oslabené potence
15518 Podzim symbolizuje dospělost či střední věk, moudrost a vyvrcholení života
15517 Podzim ze všech ročních období je právě podzim nejpříhodnější pro úspěšnou práci na vlastním sebezdokonalování a pro cestu k poznání
15515 Podzim podzimní hory nastává kouzelná práce na odstraňování všeho nepotřebného balastu, jenž stínil lidskou individualitu
15514 Podzim podzimní setba ozim je zrnem duchovní povahy, neboť se seje na podzim (vyvrcholení života), nabírá sílu v zimě (smrt a skon) a ze země vyráží na jaře (znovuzrození); další podrobnosti viz obilí a viz klas
15516 Podzim změna podzimu v jaro nebo naopak či rozkvetlé stromy na podzim jeden z důležitých obrazů sjednocování protikladů je dokladem vystoupení na duchovní rovinu prožívání; může se objevit v archetypu Řízená imaginace
15519 Poezie další podrobnosti viz báseň, básník
15520 Poezie je spolu s hudbou častou náplní citové roviny
15531 Pohádka dalším archetypem, jehož se pohádky úzce dotýkají je archetyp Poklad; například v jedné české pohádce dostal hrdina za splněný úkol na vybranou ze stáda skvostných koní a on si na radu svého přítele vybral toho nejošklivějšího zchromlého koně, který byl uschován ve špinavé stáji; jedině ten ho mohl dovést k vytouženému cíli, což je rada zapomenout na skvostné masky, které nasazuje člověku pošetilé ego a hledat to, co doposud leželo nepovšimnuto pod letitou vrstvou prachu v koutě zanedbané lidské bytosti (soucit, který je ctností odosobňující a očišťující)
15538 Pohádka jako pohádka vyznívá archetyp Řízená imaginace plná kouzel, magie, zázraků a létání, a právě tento archetyp je důležitou přípravou pro vstup člověka do vnitřních kruhů nevědomí, neboť poznává niterné prameny duchovního růstu
15545 Pohádka je velice významný symbol duchovní roviny; v podstatě se jedná o jednoduché mystické a duchovní příběhy, které posouvají člověka k čistotě dětské mysli a do Kristova království Božího; tak rozliční hrdinové pohádek, bájí a mýtů procházejí cestou, kterou kráčí člověk na duchovní cestě k bytostnému sjednocení; pohádka je úzce spjata s vývojem člověka jako psychického jedince
15539 Pohádka k pohádkám se často přiřazuje číslovka 7, která je důležitou číslovkou s hlubokým významem pro archetyp Řízená imaginace; číslo 7 překračuje všechno dění a dovršuje lidský běh v poznání, když světské je střídáno božským, aby se divák stal pouhým svědkem a byl nekonečně tichý, vědomý a neměnný
15544 Pohádka ne každá pohádka je klíčem k mocnému prameni duševního a duchovního zdraví, zejména některé moderní pohádky absolutně postrádají jakoukoli mytologickou a duchovní podstatu, čímž umožňují materialistické podstatě vjemů zatemnit člověku cestu do duchovního světa a plně ovládnout jeho vědomí
15537 Pohádka nejčastějším archetypem, jehož se pohádky úzce dotýkají, je archetyp Anima – Animus; patří sem zejména objevování a osvobozování princezny (duchovní animy) či prince (duchovní animus)
15534 Pohádka pohádkové bytosti božských vlastností jsou obsahem archetypu Numinózum
15536 Pohádka pohádkové proměny se mohou týkat archetypu Self
15543 Pohádka pudy a sexualita zákonitě vytrhují člověka z pohádkového (duchovního) světa a uvrhují jej zpět do prožívání pudové přirozenosti
15521 Pohádka symboliku pohádkových příběhů popisuje i kniha C. G. Junga*96 „O fenomenologii ducha v pohádkách“
15522 Pohádka u duchovních lidí není pohádka pouhým smyšleným příběhem, ale prožívanou citovou a duchovní realitou
15540 Pohádka čaroděj, mág, rádce, průvodce, stařec z hlubokých lesů, hledač pravdy v pohádkách majestátní a tajuplná duchovní personifikace archetypu Moudrý stařec
15542 Pohádka číst pohádky jasný důkaz, že zvnitřnění prorazilo hranici mezi denním uvědomováním a podvědomím, díky čemuž se na povrch dostávají příběhy tvořící kořeny lidské civilizace; četba pohádek, bájí a mýtů nejen vlastního národa „nasává“ do vědomí zkušenosti, prožitky a tajemnou symboliku, byť většinou podvědomě, ale i to stačí pro budoucí úspěch na poli sebezdokonalování
15533 Pohádka dítě v pohádkách obsahuje prvky mytologického Božského dítěte, pomocí nichž člověk zažívá touhu, kterou podvědomě vyciťuje v hloubce vlastní duše; právě takové příběhy otvírají v dosud nevědomém lidském jedinci pramen chápání a poté je už jen otázkou zralosti, kdy člověk odvrhne touhy v hmotném světě a dokáže se napít z pramene poznání

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258