↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
14228 Ovce ve stejném obraze s kozlem podobně jako ovce s vlkem dobro versus zlo
14234 Ovce vidět znamená možnost zisku, ale současně vyjadřuje tupou podřízenost, která je charakterizovaná bezvýhradnou poslušností a oddaností (ovce poslouchá baču – pasáka – či se podřizuje samčímu fenoménu berana), proto se nelíbí citovým personifikacím
14218 Ovce ztratiti ztráta manželky
14235 Overal prakticky shodný význam jako viz bunda
14237 Oves viz obilí a viz klas
14236 Oves mletí viz mlýn
14238 Oves ovesné produkty viz mouka
14241 Ovinout, ovinutí být ovinut rostlinou či vidět někoho nebo něco ovinuté rostlinou (nejčastěji popínavou) obraz symbolizuje emocionální majetnické vztahy (uzurpující vlastnictví druhého člověka na úkor skutečných lidských citů)
14240 Ovinout, ovinutí dva hadi ovinutí okolo hole (Merkurova hůl – caduceus) představují pozitivní a negativní aspekt, mužskou a ženskou složku, pád a vzestup, zatímco hůl v symbolu znázorňuje osu světa; ve vyšším principu symbol odděluje původní chaos od stvoření a ve svém celku zároveň sjednocuje protiklady
14239 Ovinout, ovinutí ovinutí chobotnicí či jiným, podobným tvorem viz hlavonožec
14242 Ovládat loutku obraz značí vztah snícího k podřízeným lidem
14243 Ovládat stisknutím něco ovládat pokud je ovládání bezproblémové, pak se jedná o velice kladný obraz vědomého zpracování obsahu vlastní mysli
14244 Ovládat vůlí jeden z výjimečných snů, neboť snící plným ovládnutím jedné ze závislostí povyšuje alespoň chvilkově své prožívání na duchovní rovinu, která s sebou nese schopnost řízené imaginace*41 – nejčastěji létání pomocí vůle (více o tomto tématu v archetypu Řízená imaginace )
14258 Ovoce další podrobnosti viz jednotlivé druhy ovoce
14264 Ovoce kromě nejčastějšího sexuálního významu může vyjadřovat i výsledek plodné práce nebo, jen velice zřídka může být synonymem vývoje člověka (semeno – zasazení – vláha jako city – růst – květ – plod)
14260 Ovoce pokud ovoce, které normálně roste na keřích (například angrešt, rybíz a podobně), roste na stromech, pak je tento symbol v podvědomí zesílen a má na snícího podstatně větší vliv
14261 Ovoce pokud ovoce, které normálně roste na stromech (například jablka, třešně a podobně), roste na keřích, pak je tento symbol v podvědomí degradován a nemá na snícího tak silný vliv
14257 Ovoce česati majetek se zvětší
14256 Ovoce česati nažloutlé nemoc
14255 Ovoce česati nezralé marná snaha, tu ženu nedostaneš
14254 Ovoce česati sladké radost a smích
14253 Ovoce česati trpké zármutek
14252 Ovoce česati v čase zralosti vážné onemocnění
14251 Ovoce česati zralé a krásné bohatá a krásná žena
14265 Ovoce házet po někom touha navázat sexuální svazek s touto osobou (zde se může projevovat podvědomá touha po sexuálním partnerovi stejného pohlaví, viz archetyp Anima –Animus)
14263 Ovoce hnijící pro běžný život narušené emoční vazby s možností partnerských rozchodů, ale pro duchovní vývoj velice pozitivní rozklad sexuálních symbolů
14250 Ovoce kyselé viděti, nebo jísti neštěstí, nemoc
14259 Ovoce lisovat, mačkat pokud je výsledným produktem olej, pak má takový obraz ve snové symbolice hluboký mystický význam, neboť je předzvěstí duchovního pomazání, jež se objevuje v křesťanství a současně i v judaismu; v jiných případech se může jednat o podvědomou likvidaci sexuálních symbolů
14262 Ovoce někdo po snícím hází ovoce stáváte se žádaným partnerem
14249 Ovoce olivové ovoce jísti usmíření
14248 Ovoce padavky sbírati peníze získané bez práce a námahy
14247 Ovoce sladké viděti, nebo jísti štěstí, bohatství
14246 Ovoce trhati z nachýleného stromu nenadálé, jisté bohatství
14245 Ovoce viděti nastávají nepříjemnosti
14266 Ovoce kyselé viděti, nebo jísti neštěstí, nemoc
14267 Ovoce sladké viděti, nebo jísti štěstí, bohatství
14268 Ovoce viděti nastávají nepříjemnosti
14270 Ovocný sad nejčastěji má majetkový význam (zisk) nebo řeší otázky sexuálně laděných vztahů
14269 Ovocný sad být vlastníkem nepřeberné možnosti vlastního vývoje a navazování nových sexuálně motivovaných vztahů
14271 Ovocný sad pobývat v cizím sadu obraz charakterizuje vztah snícího k otázkám nevěry; například: pokud si zde ovoce utrhne, pak mu partnerská nevěra nečiní žádné potíže
14275 Ozdoba vše, co zdobí snícího či druhé lidi, posiluje ego a je přívažkem, který brání plynulému procesu sebezdokonalování; takové ozdoby mohou symbolizovat určitý partnerský vztah
14274 Ozdoba ozdobné předměty či ozdobné architektonické prvky budov (ve smyslu umělecky ztvárněné) vyjadřují bytostný stav snícího (více o tomto tématu v archetypu Self)
14273 Ozdoba rozbité ozdoby snícího či druhých cesta ven z ulity egoismu, cesta k citové náplni mysli
14272 Ozdoba vánoční zejména u koulí se jedná o pochopení celistvosti a jednoty, což může snícího přivést ke zrození a pochopení stavu Krista, k čemuž je ovšem nutné, aby ke stejnému pochopení dospěla i protikladná část snícího (u muže jeho anima a u ženy její animus) a aby se celý snový obraz vztahoval k rodišti snícího
14276 Ožebračení snoví žebráci mají za úkol přivést snícího k soucitu, toleranci a k snaze pomáhat bližním
14277 Oženit se svatba je důležitým symbolem na cestě ke zdokonalení; postavou nevěsty a ženicha se snoubí život snové dívky (panny) – citové animy nebo ženy – pudové animy s životem snového muže (panice) – citového anima nebo muže – pudového anima, aby dosud rozdělené citové či pudové složky anima – animus mohly dojít ke sjednocení v symbolickém svatebním obřadu; podle vlastností nevěsty pak lze poznat, ke které rovině prožívání toto sjednocování náleží a na kterou rovinu prožívání se snící dostává; podmínkou úspěšného sjednocení na citové rovině je pochopení aspektů citové animy a citového anima, jedině tak je člověk zabezpečen proti obvyklému pádu na pudovou rovinu prožívání degradací symbolu nevěsty v objetí ženicha a je mu umožněno vystoupit na duchovní rovinu prožívání; podmínkou úspěšného sjednocení na pudové rovině je pochopení aspektů pudové animy a pudového anima bez jakékoliv přítomnosti sexu
14278 Oženit se svatební sny bývají předzvěstí skutečného sjednocení citových složek psýché, jež se ve snech objevují v jiných formách, již bez přítomnosti nevěsty či ženicha
14279 Ozim je zrnem duchovní povahy, neboť se seje na podzim (vyvrcholení života), nabírá sílu v zimě (smrt a skon) a ze země vyráží na jaře (znovuzrození); další podrobnosti viz obilí a viz klas
14280 Ožít zemřít a opět ožít viz znovuzrození
14283 Ozubená, ozubené velká ozubená, ohrožující a smrt přinášející vagína se jednoznačně vztahuje k negativní části archetypu Matka (Strašná matka), která je například v indické mytologii znázorněná v podobě bohyně Kálí (více o negativním aspektu v archetypu Otec – Matka)
14284 Ozubená, ozubené ozubená dráha při stoupání do hor je velkým přínosem pro strmý, ale bezpečný vzestup od pudových a citových obsahů mysli k duchovním; při sestupu zaručuje bezpečný návrat z duchovních výšin zpět k citovému prožívání, aniž by hrozil pád do pudových rovin prožívání
14282 Ozubená, ozubené ozubená vagína sadomasochistický prvek navozuje prožitek spojený s kastrací (viz kastrace ) i s možností pohlcení a smrti
14281 Ozubená, ozubené ozubené kolo viz kolo
14285 Ozvěna symbolizuje následek (za zvukem – příčinou – následuje ozvěna – následek) a je ve světě snů vyústěním karmického zákona*34, proto ze snové ozvěny mají strach především pudové personifikace
14287 Paběrkovat důležité také je, čeho se paběrkování týká (viz jednotlivý sbíraný symbol)
14286 Paběrkovat sám sen mobilizuje podvědomí snícího, aby pracovitostí a trpělivostí zabránil zhoršení vlastní životní situace
14288 Paběrkovat vidět paběrkovat druhé nevědomí nabádá snícího k pracovitosti a trpělivosti, přestože prvotní výsledky jeho snažení mohou být nevalné
14290 Páčení, páčidlo, páčit jen výjimečně může mít páčení pomocí nástroje vztah k panenství a k protržení panenské blány
14289 Páčení, páčidlo, páčit páčidlo je jednoznačně falický symbol, který směřuje k násilné sexualitě či k sadomasochismu
14291 Páčení, páčidlo, páčit páčení dveří, oken páčidlem u mužů se jedná o snahu uskutečnit pohlavní styk za každou cenu (i za cenu násilí), ve snech žen se může jednat o podvědomou touhu po znásilnění či touhu být intenzivně dobývána
14294 Pačesy symbolizují nezřízenou divokou sexualitu a neusměrněné ego
14295 Pačesy česat snaha dostat sexualitu pod kontrolu; další podrobnosti viz česat vlasy
14293 Pačesy nůžky stříhající snícímu pačesy umenšují moc nezřízené sexuality nad vědomím snícího; podstatně menší úbytek moci divoké sexuality nad vědomím nastává, když snící stříhání jen vidí
14292 Pačesy zbavovat se pačesů viz holení, holič, holit se
14296 Pach, páchnout viz čich
14297 Pachatel trestného činu, přečinu v drtivé většině pudový animus (pachatelka – pudová anima)
14298 Pacholek viz nádeník
14299 Pacht viz nájem
14300 Pacient viz nemoc
14304 Pád může představovat vstup do předporodních a porodních zážitků, hlavně pokud je ve stejném obrazu lano, které představuje pupeční šňůru (viz archetyp Bazální perinatální matrice), nebo přechod z jednoho světa do druhého, což patří do archetypu Témata zničení světa, nebo přechod z jedné roviny prožívání do druhé (pudová, citová a duchovní)
14315 Pád sny o vzestupech a pádech jsou časté u lidí, kteří se více zaobírají svou osobností, neboť osobnost snícího vzývá svou naději k vzestupu a obává se případného pádu, který je v nevědomí předzvěstí neúspěchů, problémů a bolestivých ran osudu, ale všechna tato negativa v sobě nesou velké pozitivum, když člověk oproštěn od břemene ega, zbaven lží, jež mu vnutili druzí, začne tvrdě pracovat na vlastním sebezdokonalení a zlepšení podmínek, což je prvotním předpokladem budoucího úspěchu i v denním vědomí
14313 Pád do díry či jámy viz díra nebo trochu rozdílná viz jáma
14307 Pád do propasti viz propast
14310 Pád komínu či jiného falického symbolu oslabená moc pudů nad vědomím snícího, přičemž velikost padajícího symbolu ukazuje, jak velký díl sexuality dostal snící pod vědomou kontrolu
14301 Pád kontrolovaný, s měkkým přistáním (může mu předcházet i let bez technických prostředků pomocí vůle) jedná se o zážitek řízené imaginace, když alespoň chvilkové odosobnění v denním vědomí zbavilo člověka ve snu ega a on netížen osobností může zažívat jeden z mnoha snových zázraků; více o tomto zajímavém fenoménu v archetypu Řízená imaginace
14308 Pád morální viz chování
14312 Pád na ledu obraz symbolizuje prozatímní neschopnost stabilizovat duchovní náplň mysli
14303 Pád na lyžích neschopnost snícího ustát rovnováhu v příslušné oblasti (sníh – duchovní, voda – citové)
14314 Pád na zem představuje bod obratu, když si ego snícího „natlouklo“, a podstatně oslabená moc ega zaručuje budoucí vzestup a úspěch
14306 Pád padající hvězda je štěstím a požehnáním pro citový a duchovní život, ale zlým znamením pro život materialistický, v němž většinou značí ztrátu a finanční problémy
14305 Pád padající list viz list
14309 Pád předmět padající do jámy soulož
14311 Pád z koně pýcha
14302 Pád z letu (vzduch) do vody symbolizuje pád z duchovní roviny na citovou (voda) a pád z pevné země do vody symbolizuje vzestup z pudové roviny prožívání (země) na citovou (voda), takový pád i přes skutečný pozitivní vzestup vyhodnocuje podvědomí snícího zvyklé na pudový vzorec chování jako pád
14316 Padací dveře oddělují denní vědomí od nevědomí; právě těmito dveřmi musí člověk vstoupit do procesu poznávání svých negativních stránek (stejně jako Goethův Faust, který poznal Mefistofela); častý obraz archetypů Hrdina a Stín
14317 Padací dveře viděti nečekané štěstí
14318 Padací most v určitých chvílích vývoje se člověk musí před některými vlivy bránit (například citový člověk se musí bránit před pudovými vzruchy, aby mohl postoupit ve svém poznání na duchovní rovinu), ale nakonec bude muset všechny padací mosty spustit a soucitem zahrnout celý svět s jeho dobrem i zlem, s jeho city i pudy
14319 Padací most vytváříme vlastním myšlením a stejným způsobem jej i bouráme
14322 Padák používat, připravovat se k seskoku je důsledkem skutečnosti, že se snící pustil do velice odvážného činu; sny o padácích mohou být dokladem velkých změn v životě snícího; někdy může padák brzdit snícího či jeho raketu při návratu z duchovní roviny vědomí (vesmír) zpět na Zemi (citová a pudová rovina vědomí)
14321 Padák vidět nevědomí nabádá snícího k větší odvaze
14320 Padák vidět mnoho parašutistů snášejících se na padácích předzvěst nepokojů, masových hnutí a válečných konfliktů ve světě s velkým emočním dopadem na snícího
14323 Padání, padat viz pád
14324 Padat přes něco vysvětlení dostati
14325 Padati nebo klopýtnouti, ale zachytiti se před neštěstím zachráněn býti
14326 Padati nebo klopýtnouti, ale zachytiti se před neštěstím zachráněn býti
14328 Padělatel, padělek padělek má v nevědomí stejný význam jako padělaný symbol (nejčastěji peníze), jen zesiluje negativní význam prvotního symbolu
14327 Padělatel, padělek padělané peníze, zboží, falešné zlato zklamání nad jednáním druhých lidí vytvoří prostor pro zamyšlení se nad svým vlastním jednáním, jímž snící někdy v minulosti ublížil, proto je dobré v samotném snu přijmout padělky a v pochopení směřovat k soucitu s padělateli i jejich pomocníky, kteří jsou zosobněním chtivého ega
14329 Pádlo falický symbol, který má moc rozvířit „stojaté“ city
14330 Pádlo jako kormidlo je prvkem, který usměrňuje chtění člověka, proto může být škála významů velice obsáhlá (od negativního vyjádření cesty ke smyslnosti a k pudovým obrazům přes touhu po citových prožitcích až k vyjádření nejvyššího já)
14331 Padnouti přes něco vysvětlení dostati

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258