↓na obsah↓

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258

idtermcontextexplanation
11933 Můra (Můry) viděti ji noční úraz
11935 Mušky Viz: Moucha
11938 Mušky svatojánské lapati je moudrost nabudeš učením
11937 Mušky svatojánské létající v domě návštěva moudrých lidí
11936 Mušky svatojánské viděti setkání s učenými a moudrými lidmi
11939 Mušle (lastura) bývá místem zrození duchovních personifikací (mužům z mušle vystupuje duchovní anima, ženám duchovní animus)
11941 Mušle (lastura) může být místem, rituálním předmětem či kouzelným symbolem při proměnách citového obsahu v duchovní
11942 Mušle (lastura) nejčastěji je nositelem tajemství
11940 Mušle (lastura) otevření mušle symbolizuje zrození, ale otevření nesmí být nikdy násilné, neboť pak by snícího zaplavily obsahy nitra, které prozatím není schopen pochopit a vědomě zpracovat
11943 Mušli viděti špatné zprávy z daleka, potíže, s velkou námahou třeba počítati
11945 Můstek úspěšný skok ze skokanského můstku snící dokáže zvítězit sám nad sebou, překonat velký problém nebo se zbaví některé za svých závislostí
11946 Můstek ve smyslu most viz most
11944 Můstek velitelský dává možnost usměrnit vlastní chtění; jakmile snící nedokáže velet či se podřídit vyššímu velení, směřuje ke smyslnosti a k pudovým obrazům, ale při zdárném řízení se prohlubují citové či dokonce duchovní prožitky
11947 Můstek vidět skokanský můstek nevědomí se snaží ve snícím vzbudit odvahu k nějakému činu či k opuštění některé ze závislostí
11975 Muž ke zdárnému vysvětlení role muže ve snech i významu samotného snu je nutné rozpoznat, zda je muž představitelem pudového, citového či duchovního anima (rozdělení a počátek sjednocování protikladných složek viz archetyp Anima Animus, dokončení sjednocování viz archetyp Coniunctio , popis citového anima v hesle mladík)
11964 Muž muž, který uklízí, většinou představuje citovou rovinu lidské duše a pomáhá snícímu odstraňovat morální nečistoty mytologicky zvané "Augiášův chlév"
11957 Muž brání snícímu ve vstupu do lesa citový animus
11968 Muž chytající nebo napadající koloucha či jelena pudový animus se snaží zničit vědomí duchovního stavu
11948 Muž divokým mužem (zvíře) býti pronásledován zajímavé seznámení, dívkám zásnuby
11959 Muž hladový v drtivé většině citový animus (častěji se obraz objevuje ve snech žen)
11955 Muž koupající se muž citový animus; pokud se koupe nahý spolu s ženou a do obrazu nevstoupí sexualita, pak se jedná o jednotící obraz citové roviny (citová anima s citovým animem); více o složitém sjednocování protikladů v archetypech Anima - Animus a Coniunctio )
11958 Muž mladý muž viz mladík
11962 Muž muž s ženskými rysy je předstupeň hermafrodita; další podrobnosti viz hermafrodit
11961 Muž nahý pokud nejsou ve scéně přítomny sex a erotika, symbolizuje touhu odložit vše patřící k osobnosti, osvobodit se od ega a nechat zářit jen svou individualitu (rozdíl mezi individualitou a osobností viz archetypy Persona a Individualita)
11970 Muž násilník viz fyzický - fyzické násilí
11973 Muž opilý či pod vlivem drog vždy pudový animus
11953 Muž proměna muže v ženu či ženy v muže (vidět či prožít) není znehodnocením ženské části, jak naznačují výklady současné psychoanalýzy, ale je evidentní snahou nevědomí zrušit jakoukoliv připoutanost k jednomu z protikladů anima - animus; proměna obrazu muže v ženu či naopak odrazuje hledat celistvost ve spojení muže s ženou (více v archetypu Anima - Animus)
11967 Muž s negativními vlastnostmi, jež ohrožují snícího personifikace archetypu Stín
11951 Muž schopný sám létat, bez technických prostředků duchovní animus; citový animus dokáže také létat, ale jen s duchovní animou (viz archetyp Řízená imaginace )
11952 Muž snící muž dává mince ženě nebo snící žena dává mince mužovi pokud se ve stejném snovém obraze objeví erotika a sex, pak je to symbol prodejné lásky a sexuálního chtění, pokud se takové obrazy ve snu neobjeví, pak mince patří hluboké citové úrovni a představují symbol mandaly, symbol jednoty a celistvosti; muž tak posiluje svoji citovou animu a žena svého citového anima, aby v budoucnosti mohlo dojít k sjednocení těchto protikladných složek lidské psýché
11960 Muž snící muž zastává kromě role otce i roli matky aktivní snaha snícího pochopit vzájemný vztah mužského a ženského prvku v rámci archetypu Otec - Matka (typický sen při prováděné asparšajóze*84)
11963 Muž starý viz dědeček (nejen vlastní)
11974 Muž tančící (jak sám, tak i s partnerkou či partnerem) pudový animus
11965 Muž tlustý muž nejčastěji se vztahuje k bohatství, touze po penězích a přepychu, ale v případě, že je nositelem tloušťky citový animus (popis citového anima v hesle mladík), pak se může jednat o podvědomou touhu po bohatství citu
11949 Muž uvnitř kočáru duchovní animus
11972 Muž v erotických a sexuálních obrazech vždy pudový animus
11956 Muž v kostele představuje citovou rovinu, pokud se ovšem nezaobírá sexem či jinými znesvěcujícími praktikami (více o tomto v archetypu Anima - Animus)
11969 Muž v objetí s druhým mužem viz homosexualita
11954 Muž ve společném obrazu s ženou (jedině bez erotiky a bez sexu) má velký význam jako jeden z protikladů, mezi nimiž musí nevědomí neustále kličkovat; do protikladů jsme svázali naši osobní existenci, a tak nevědomí pomocí snů vede nejprve k uvědomění si protikladů, aby přes následné zpochybnění jednotlivých protikladů (například hermafrodit nebo proměna pohlaví snícího) přivedlo snícího k uvědomění si stavu jednoty, v němž protiklady neexistují; tento postup navozuje budoucí spojování protikladů v archetypech Anima-Animus, Coniunctio , UFO - iniciační obřady a Pozornost
11971 Muž ve svazku manželském či partnerském v drtivé většině pudový animus
11950 Muž vystupující z mušle (častěji ve snech žen) duchovní animus
11966 Muž znásilněný muž padlý citový animus; pokud je znásilněn zepředu, pak je to pád zaviněný ženskou pudovou složkou, pokud je znásilněn análně, pak je to pád zaviněný mužskou pudovou složkou
11976 Mužatka stejně jako muž s ženskými rysy je předstupeň hermafrodita; další podrobnosti viz hermafrodit
11979 Muzeum vztah k předmětům v muzeu a vystaveným muzejním exponátům určuje sílu vazby snícího k minulosti
11978 Muzeum vztahuje se ke vzpomínkám snícího a k nevyřešeným událostem jeho života; může být i branou k minulým životům (více o tomto fenoménu v archetypu Vize budoucnosti a minulosti)
11977 Muzeum státi u muzea schůzka z lásky
11980 Muzikál herec muzikálu, operety, opery je "povýšen" díky zpěvu a hudbě na citovou rovinu (citová anima, citový animus)
11981 Mýdlo má moc dramaticky proměnit prostředí snu, aby se snící, který se stal morálně čistším, mohl střetnout s obsahy vlastní psýché; vyvrcholením symbolu je proměna (prožívaná i viděná)
11983 Mýdlo mýt se mýdlem, mydlit druhé mýdlo jako prostředek snové morální očisty může změnit úhel pohledu, a tím i přístup snícího k dříve běžné problematice; někdy může být propustkou ke kvalitnějším vnitřním prožitkům, ale také může v pudově myslícím člověku vzbuzovat sexuální touhu
11982 Mýdlo tvarovat mýdlo snící tvaruje sám sebe v morálně čistších obrysech, přičemž nejdůležitější význam určuje vymodelovaný tvar (viz jednotlivý tvar)
11984 Mýdlo vůně mýdla morálně čisté se stává výzvou i přáním
11985 Mýdlové bubliny připomenutí pomíjivosti, jak lehce mýdlová bublina vznikne, tak lehce i zanikne
11987 Myrta brzká svatba
11988 Myrta nejčastěji symbolizuje brzkou účast na svatbě, ale v hlubším slova smyslu znamená připravenost k vnitřnímu procesu sjednocování, který psychologie pojmenovala Hieros gamos*88
11986 Myrta dává-li do vlasů zemřelá paní smrt jejího manžela
11989 Myrta, strom viděti v lásce šťasten býti, pozornost a lásku zažíti, s hezkou dívkou se oženiti
11994 Myš jakmile snící začne přetvářet podvědomé nutkání k sexuálním činům, projeví se to ve snech různými proměnami symbolu myši (většinou v další zvířata)
11990 Myš kočka chytající myš likvidace přízemních primitivních myšlenek ve prospěch pudového symbolu kočky
11995 Myš mrtvé velice kladné, neboť snící se zbavil primitivních popudů k sexuálním činům a tyto myšlenky jsou nahrazeny vyššími symboly (většinou citovými, ale někdy i pudovými)
11996 Myš myš vylézající z díry, vlézající do díry podvědomé nutkání k sexuálním činům
11993 Myš past na myši symbolizuje aktivní chování snícího namířené proti zvýšenému úbytku životních sil
11991 Myš počítačová symbolizuje schopnost snícího vůlí aktivně řídit a ovládat
11992 Myš vidět mnoho myší varování před úbytkem životních sil
12000 Myš (Myši) varuj se pohlavně zkažených
11999 Myš (Myši) německá myš nebezpečí nákazy
11998 Myš (Myši) pištěti slyšeti do zármutku upadnouti
11997 Myš (Myši) viděti nebo chytati úspěch, dobré obchody, dobré manželství a blahobyt
12001 Myš pištěti slyšeti do zármutku upadnouti
12002 Myš viděti nebo chytati úspěch, dobré obchody, dobré manželství a blahobyt
12007 Mysl mysl běžného člověka se zabývá světem, mysl citového člověka city a mysl duchovního člověka je zakotvena pojmy a prožitky, jež jsou světskému člověku zcela nepochopitelné; cestou od běžného světského člověka k člověku duchovnímu z mysli odstraňujeme věci a pojmy vážící se k světu, abychom vytvořili prostor pro citové a duchovní pojmy, které zákonitě na vyprázdněné místo nastoupí; tak se postupně původně nevědomá mysl stává vědomou a vědomý člověk nachází motivace k činům, které si dříve vůbec neuvědomoval a se zděšením zjišťuje, že byl podoben robotu či člověku žijícího na autopilota*44, který plnil karmickým zákonem*34 naprogramované příkazy
12003 Mysl božská cesta k osvobození podle příkladu biblického Henocha, který je věčnou ukázkou absolutní bhaktijógy", neboť v jeho mysli nezůstalo kromě nadsvětských zřetelů nic, co by ho udrželo na pláni hmotného viditelného světa, a mohl tak odejít bez prožitku smrti i s hmotným tělem ze světa a definitivně vystoupit k Bohu (více o tomto fenoménu v archetypu Numinózum )
12005 Mysl ovládat vlastní mysl i obsahy v ní dominantní role vůle snícího na duchovní rovině bývá i příčinou řízených snů (více o tomto v archetypu Řízená imaginace )
12004 Mysl pocit prázdnoty v mysli, vyprázdnit mysl problematika protikladů se rozpouští v neexistenci všeho, a tedy i v neexistenci protikladů (takový prožitek se ve snech objevuje jako důsledek vyprázdnění mysli v meditaci)
12006 Mysl splynutí myslí (nejčastěji syna či dcery s matkou) vědomí se navrací na počátek tvoření, na původní Bohyni Matku - Dceru (Syna); tento duchovní proces popisuje řecká mytologie v eleusinských mystériích*15 narozením dítěte jménem Brimós, což je považováno za sjednocení panny, matky a dítěte v bytost, která umírá, rodí a opět přichází na svět (více o tomto fenoménu v archetypu Bazální perinatální matrice)
12013 Myšlenky hlídat viz hlídat (myšlenky)
12010 Myšlenky myšlenky na Boha cesta k osvobození podle příkladu biblického Henocha, který je věčnou ukázkou absolutní bhaktijógy", neboť v jeho mysli nezůstalo kromě nadsvětských zřetelů nic, co by ho udrželo na pláni hmotného viditelného světa, a mohl odejít bez prožitku smrti i s hmotným tělem ze světa a definitivně vystoupit k Bohu (více o tomto fenoménu v archetypu Numinózum )
12015 Myšlenky rozumět myšlenkám koně velice významný sen, neboť snící nalezl upřímný vztah k přechodnému symbolu koně (pudy-city), díky tomu jej může poznat a následně ovládnout ve prospěch citu
12014 Myšlenky rozumět myšlenkám zvířat významný sen, neboť snící nalezl pochopení s vlastní pudovou částí, nyní může poznat a následně ovládnout pudy ve prospěch citu
12012 Myšlenky rozumět skrytým myšlenkám lidí jeden z přelomových snů duchovního vývoje člověka, neboť snící pochopením zákona příčiny a následku, jenž neplatí pouze u fyzikálních jevů, ale i ve skutcích, pocitech a myšlenkách lidí, může být schopen číst v myslích druhých lidí a vyvarovat se pádu do pudového prožívání
12009 Myšlenky rušit myšlenky cesta ke klidu a míru mysli
12008 Myšlenky stav bez myšlenek, vyprázdněná mysl problematika protikladů se rozpouští v neexistenci všeho, a tedy i v neexistenci protikladů (takový prožitek se ve snech objevuje jako důsledek vyprázdnění mysli v meditaci)
12011 Myšlenky tvořit myšlenkou, změna obsahu snu myšlenkou, zhmotnění myšlenkou jakmile člověk, byť na chviličku, ztratí své ego (například ve stavu zamilovanosti, kdy myšlenky směřují výhradně k druhému člověku), zákonitě se ve snech objeví tvůrčí schopnost a moc měnit průběh i prostředí snu; více o tomto fenoménu v archetypu Řízená imaginace
12017 Myslivec jako hospodář v lese je aktivním činitelem v asimilaci pudové části
12018 Myslivec na lovu viz lovec, lovkyně
12016 Myslivec viděti ho nestálá láska
12019 Myslivna viděti dobré přijetí na cestát nalézti
12020 Myslivnu viděti dobré přijetí na cestát nalézti
12022 Mystika objevení se mystického učení ve snech je pokusem nevědomí ukázat snahu po sebezdokonalení a duchovní cestu v netradičním pojetí; většinou se ve snech objevují náznaky filozofie nebo názvy některých význačných mystických děl
12021 Mystika mystická společnost takový symbol se nemůže ve snech objevit náhodou, proto by měl každý, jemuž se některá z mystických společností ve snech objeví, zkoumat příčiny těchto obrazů a zkusit nalézt zkratku, kterou mu nevědomí na cestě k poznání nabízí
12025 Mýt důkladná očista má moc dramaticky proměnit prostředí snu, aby se snící, který se stal morálně čistším, mohl střetnout s obsahy vlastní psýché; vyvrcholením symbolu je proměna (prožívaná i viděná)
12023 Mýt mytí pomáhá snícímu odstraňovat morální nečistoty mytologicky zvané "Augiášův chlév", tedy všechny ty nečistoty vytvořené sebou samým v pudovém žití, nečistoty, které bude muset stejně jako bájný Hérakles v téměř nadlidské službě vyklidit
12024 Mýt mýt se mýdlem, mydlit druhé viz mýdlo
12028 Mýt mýt si hlavu očista mysli od všeho pudového, třídění balastu myšlenek pomocí citu (voda)
12027 Mýt mýt, koupat dítě potvrzení významné práce snícího na vlastním sebezdokonalení
12026 Mýt předměty i sebe podvědomá snaha o proměnu mytého symbolu, pokud vědomí snícího přetrvává v citové oblasti a alespoň na chvíli pocítí soucit, pak může k takové proměně skutečně dojít, jinak bývá symbol nevědomím parodován, aby se následné obrazy staly trpkým ostnem v duši pro budoucí změnu
12029 Mýtina či vymýcený les snící se tímto obrazem na dlouhou dobu (podle velikosti vymýcené plochy na mnoho let nebo i na celý zbytek života) zbavil největších tlaků pudové podstaty hmotného těla
12030 Mýto viz celnice, celník
12031 Mytologie, mýty mnohé sny, zejména při probíhající duchovní cestě, mohou být objasněny porovnáním s mytologickými příběhy jakéhokoliv národa, neboť mytologie popisuje vnitřní stav duše, jemuž nezáleží na tom, jaké barvy kůže je tělo, v němž sídlí, nebo jakým jazykem adept duchovních výšin hovoří (více v knize "Tajemství řádu nevědomí" a zejména v archetypu Hrdina)
12032 Mytologie, mýty mytologie neodmyslitelně doprovází duchovní vývoj člověka, proto mytologické příběhy zákonitě vstupují i do snů člověka, který kráčí cestou sebezdokonalování
12040 Mzda v nevědomí symbolizuje ochotu snícího dávat či brát

page: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258