1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258
id | term | context | explanation |
---|---|---|---|
4418 | Jablko granátové | "královská korunka" na vrcholu plodu z něj udělala symbol královské moci | |
9385 | Kuchyně | "kuchyňským" pokrokem, jenž směřuje prožitky na citovou rovinu, je dřez, voda a samozřejmě mytí spolu s úklidem | |
6271 | Jazyk | "Nerozumíte jazyku, kterým k vám ve snu někdo promlouvá? Možná se v reálném životě bojíte osamělosti, možná máte problém domluvit se s jinými lidmi, možná jsou však kolem vás lidé falešní - mluví ""jinými jazyky""." | |
22913 | Vlas (Vlasy) | "Pokud se vám zdá o dlouhých vlasech, které se kolem vás vlní, téměř plavou v prostoru, znamená to, že zřejmě vy sami v něčem ""plavete"". Možná jste jen příliš uvolnění a flegmatičtí k dění okolo sebe." | |
9937 | Látka | Zamotáváte se ve snu do kusu látky, kter | "Popřemýšlejte o svých obchodních partnerech a nadřízených. Možná dělají něco, s čím vy osobně nesouhlasíte a jejich praktiky vám ""berou dech"". Popřemýšlejte, zda by nebylo vhodné změnit firmu nebo lidi v ní. Nebo jste sami něco provedli? Pak se přiznej |
4794 | Hlas | "Slyšíte ve snu hlasy, které se vám snaží radit? Buďte opatrní, ne každý hlas ""zhůry"" vám chce radit správně. Soustřeďte se na pocity, které při těchto hlasech máte a přemýšlejte o tom, jaké důsledky by vaše jednání mohlo mít v různých" | |
9229 | Krk | snící vidí druhé, jak se drží pod krkem | "souboj" personifikací (vlastností) snícího odhaluje jeho vnitřní napětí a nevyrovnanost |
1560 | Budova | impozantní | (mrakodrap, kostel, chrám, maják, babylónská věž, galerie apod.): představa centra bytosti, velké nebezpečí propadnutí pýše a domýšlivosti, jež kráčejí ruku v ruce s nevědomostí (více o tomto tématu v archetypu Poklad) |
16981 | Pták | mrtvý | (nikoliv přičiněním snícího): kladný sen, neboť tímto obrazem je ukončena životnost sexuálního symbolu v podvědomí, pak záleží jen na snícím, zda se bude jednat o stav trvalý nebo přechodný |
24311 | Zapomenout | sám na sebe | (většinou se stává v nebezpečných okamžicích, kdy se snící snaží bez ohledu na nebezpečí někoho zachránit, nebo v meditacích) - obraz je logickým důsledkem postupného vzdávání se vlastního ega v denním životě |
2493 | Číslo | 0 hluboké a posvátné tajemství středověkých badatelů bylo, že z nuly (jako z univerzální dělohy) se rodí všechna čísla a ezoterika si všímá zvláštních matematických vlastností nuly (přestože nemá žádnou hodnotu, umístěná nula za číslem zvyšuje jeho hodnotu; při násobení má moc odebrat jakémukoliv číslu jeho hodnotu); vztáhneme-li tyto vlastnosti na Tarot a kartu "0" ("Blázen") z Velké arkány, pak rozeznáme další jemné odstíny mystických významů čísla 0 (každým krokem se vzdaluje světu, kterého se již nabažil, a míří v nekonečné důvěře s intuicí*64 a nevinností v srdci k Bohu, protože nedbá materiálního prospěchu, podvodů a ústrků kolem sebe, je masou světských lidí považován za blázna) | |
2492 | Číslo | 1 je považováno spíše za symbol Boha než za číslo, symbolika v alchymii vytvořila názorný obraz, v němž Bůh rozbíjí mečem (ve tvaru jedničky) filozofické vejce (ve tvaru univerzální dělohy - 0), aby z ní povstaly základní stavební kameny hmotného světa (země, voda, oheň a vzduch); alchymie a některé mytologie přiřazují číslo jedna ke Slunci; v ezoterice číslo 1 znamená iniciaci a zasvěcení, což znamená nalezení cesty k nitru a započetí procesu poznávání vlastní individuality | |
17162 | Radiátor | hřející | 1. příjemné vztahy (sexuální i citové) s okolím a poklidné období bez vyhraněných emocí; 2. omezuje citové prožívání snícího ve prospěch duchovního vědomí, protože z topení vychází teplý a suchý proud vzduchu, čímž se podobá jižnímu větru |
2453 | Číslo | 1000 je symbolem hojnosti a dokonalosti | |
2482 | Číslo | 11 nejen svou podobou nám napovídá dva zcela rozdílné výklady; z negativního hlediska se 11 v křesťanské tradici považuje za číslo hříchu a nedokonalosti, opak božského, a tedy se zobrazuje jako ďábel, z pozitivního hlediska je zase číslo 11 považované za zvláštní mystické číslo a rovnováhu mezi protiklady, o čemž symbolicky hovoří i Tarot a její jedenáctá karta "Síla", číslo 11 dává možnost prolomit omezující a svazující konstrukce a má moc umožnit přetransformované energii proudit až do nekonečna, které je zase znázorněno kloboukem paní "Síly" ve tvaru lemniskáty, ležaté osmičky; podobně hovoří i Osho zen Tarot kartou "Průlom", která nás skrytými symboly připravuje na temnou noc před konečným svítáním | |
2480 | Číslo | 13 také přináší zcela odlišné výklady; naproti křesťanskému, které spojuje třináctku s Poslední večeří páně (Ježíš Kristus a 12 učedníků, z nichž jeden zradil) a germánskému (třináctý zrádce Loki se vetřel do shromáždění dvanácti bohů), pro východní národy představuje třináctka šťastné číslo přinášející transformaci; Tarot vyčlenil pro číslo 13 kartu "Smrt", čímž nenaznačuje definitivní konec, ale zákonitý přechod do nové existence, ještě hlouběji o tom hovoří Osho zen Tarot - třináctá karta se jmenuje "Transformace" a již samotný název zdůrazňuje proces rozpoznání iluzí světa a smrt je pouze vytušeným dopravním prostředkem k této transformaci | |
2477 | Číslo | 16 je zesílením čísla 4 (4 krát 4), vztahuje se k hmotnému světu a k přeceňování materiálních hodnot, což vede k pýše v pozemském životě; přeceňování materiálních hodnot podnítilo pyšný lid ke stavbě Babylónské věže, která je v Tarotu symbolem karty "Věž", z níž po božském blesku padají hříšní lidé, neboť se chtěli rovnat Bohu; podobně hovoří i Osho zen Tarot a jeho šestnáctá karta "Úder blesku", jen navíc přidává i cestu k rozbití vnitřní babylónské věže, kterou si každý člověk od zrození nevědomě staví ve svém nitru | |
2476 | Číslo | 17 považovali za nešťastné jak staří Egypťané (17. dne v měsíci byl zabit Osiris) tak i pythagorovci (17 se nachází mezi druhou mocninou 4 a 18, jež lze rozložit na dvě stejné poloviny) a řecká mytologie, která 17 dní oplakávala smrt svého hrdiny Achilla; více nám o mystickém významu čísla 17 napoví Tarot kartou "Hvězda", na níž nahá žena obklopená sluncem a sedmi planetami vylévá obsah dvou džbánů zpět do moře, tak je člověk nabádán, aby povýšil svůj integrovaný celek (obsah dvou džbánů sloučených v čísle 14) a rozpustil jej v prostoru (zde v moři či řece); hlouběji tuto myšlenku rozpracovává Osho zen Tarot v sedmnácté kartě "Ticho", na níž tvář bohyně noci v hvězdném úplňku nad mlžným jezerem ponořená v meditaci dosahuje vnitřního ticha universa, ticha, jež lze zprvu jen v meditaci objevit za vším kolotáním světa | |
2474 | Číslo | 19 staré východní národy věřily, že po osmnáctiletém cyklu temnoty bude v 19. roce svět znovuzrozen; ve starém Řecku matematikové spočítali, že 235 měsíčních let se rovná 19 slunečním rokům a devatenáctka byla považována za "zlaté číslo" plné štěstí a požehnání, bahá'ismus považuje dokonce číslo 19 za posvátné a jejich rok má 19 měsíců po 19 dnech; Tarot číslu 19 přiřkl kartu "Slunce" a zobrazuje nevinnou čistotu znovuzrození bez protikladů, podobně hovoří karta Osho zen Tarotu "Nevinnost", k níž je obrazy připojená hluboká životní zkušenost a vzápětí moudré přijímání proměn života se srdcem plným lásky a soucítění | |
2491 | Číslo | 2 nejčastěji se vztahuje k vyjádření protikladů (Bůh - člověk, nebesa - země, dobro - zlo, den - noc, duše - tělo, muž - žena, ctnost - neřest a podobně), jichž si tak pozorně všímá náboženství a mytologie nebo filozofie (například čínské vůdčí principy jin - jang); numerologie a některé mytologie přiřazují číslo dvě, jako první sudé vztahující se na ženský aspekt k Měsíci; v hlubším pochopení je možné pod číslem dvě rozeznat i bdělou a jasnou pozornost, pomocí níž lze pochopit protiklady v pravdě beze slov | |
2473 | Číslo | 20 zdůrazňuje myšlení zabředlé pěti smysly (zrak, čich, sluch, chuť a hmat) ve viditelném světě, který odpovídá číslu 4 (4 světové strany, 4 roční období) a jako součin (5x4=20) zesiluje vzájemnou působnost čísel, což ukazuje na setrvávání ve scénáři světského života; v Tarotu má číslo 20 karta "Soud", která zobrazuje Poslední soud a následný přechod osvíceného od iluzí světa do duchovního myšlení, karta Osho zen Tarotu "Procitnutí" ukazuje vnější svět, který je v neustálém pohybu (ve formě motýla) a vnitřní svět v meditujícím, jenž má rozzářený lotos v místě "třetího oka" | |
2472 | Číslo | 21 nabývá zvláštního mystického významu, jak svým vzhledem složeným z prvních dvou čísel, tak i součinem (3x7), Starý zákon dokonce hovoří o 21 dokonalostech moudrosti a přitažlivé moci čísla 21 využila i známá karetní hra "Oko"; posledním z řady karet Tarotu je "Svět" představující dokonalého člověka v hmotném světě, Osho zen Tarot stejnou myšlenku pojmenoval "Dokončení" a zobrazil vložení posledního kousku skládanky do místa "třetího oka", a tak předesílá sice ukončení jednoho procesu, ale zároveň i začátek nového procesu, v němž bude již dokonalý člověk plně v poznání bez hranic | |
2471 | Číslo | 22 je symbolickým číslem zejména pro židy, neboť hebrejská abeceda má 22 písmen a Starý zákon tvoří 22 knih; přestože Tarot nemá kartu s číslem 22, bývá za ní občas považována karta "0" "Blázen" se všemi vlastnostmi vztahujícími k postavě blázna povýšeného nad všechno světské vědění | |
2469 | Číslo | 24 je symbolickým číslem pro křesťanský svět, neboť řecká abeceda obsahuje 24 písmen a den skládající se z 24 hodin povýšil ve starém Řecku číslo 24 na dokonalé, jež bylo považované za úplnost a harmonii světa | |
2470 | Číslo | 25 je druhou mocninou čísla 5 a dá se vysvětlit jako poznávání podstaty viditelného světa alchymicky vyjádřeného číslem tak zvaného 5. elementu (quinta esentia) 5 smysly (zrak, sluch, hmat, chuť a čich), číslo se objevuje zejména v začátcích duchovní cesty a při započetí procesu poznávání vnitřních zkušeností | |
2468 | Číslo | 27 je číslem věštby a zdůrazněním čísla 3 jako jeho třetí mocnina (3x3x3=27) a navíc i praktickým vyobrazením krychle, v bibli je 27 spojena s Potopou světa, neboť Noemova Archa 27. dne konečně zakotvila na pevné zemi | |
2467 | Číslo | 28 je v islámu (z arabských zemí máme základní číselnou řadu, proto bychom měli uznávat i arabskou symboliku) symbolem dokonalosti a vyjadřuje soulad mezi Bohem a světem; také křesťanství číslo 28 vyzdvihuje například ve freiburské katedrále, kde je vyobrazena cesta k Bohu prostřednictvím 28 postav, a jen okrajově doplním, že 28. dne dokončí Měsíc svůj oběh a ženu v jejím dospělém životě provází 28-denní cyklus | |
2466 | Číslo | 29 nevědomí tímto číslem v křesťansky smýšlejících zemích zdůrazňuje pýchu snícího člověka, neboť podle křesťanského pojetí, když byl Kristus prodán za 30 stříbrných, má člověk nejvyšší cenu 29 stříbrných | |
2490 | Číslo | 3 trojice je symbolem skutečné jednoty (začátek - střed - konec, nahoře - uprostřed - dole, minulost - přítomnost - budoucnost, stejně se vyjadřují i náboženství a mytologie mnoha říší světa (křesťanští Otec, Syn a Duch svatý, egyptští Osiris, Isis a Hór, babylónští An, Enlil a Enki, perští Ahura - Mazda, Ahriman a Mithra, řečtí Zeus, Poseidon a Hádes, indičtí Brahma, Višnu a Šiva); křesťanství množství výkladů čísla tři ještě rozmnožuje (např. vzkříšení Krista, kterého po narození obdarovali tři králové, za 3 dny, když předtím ležel v hrobě 3 dny po odsouzení k smrti v 3. hodině denní); numerologie přiřazuje k číslu tři planetu Jupiter; Tarot ve třetí kartě ("Vládkyně" či "Tvořivost" v Osho zen Tarot) spojuje ženský princip s mužským a v hlubším pochopení vede člověka vnitřním světem díky objevení tvořivé síly od spojení ohně a vody k božskému světlu, taková tvořivá síla nepůsobí vně, v hmotném světě, ale uvnitř sebe přetváří podstatu samotného lidství | |
2465 | Číslo | 30 ukazuje na vrchol sil, jejichž směr by snící měl obrátit k duchovním obzorům, neboť právě číslo 30 je spojováno s Mojžíšem i Kristem, kteří ve 30 letech začali působit na veřejnosti; síla čísla tkví i ve víře ve svatou Trojici (trojjedinost*74) spojenou s jednáním podle deseti božích přikázání (3x10=30) | |
2455 | Číslo | 300 je hodnotou řeckého písmene T a mystického tau, současně je symbolem kříže | |
2464 | Číslo | 33 je spojeno s lety Ježíše Krista v okamžiku jeho násilné smrti a symbolizuje tak spojení s Bohem | |
2462 | Číslo | 35 tibetská mystika tvrdí, že člověk dospívá duchovně až v 35 roku svého života a navíc i moderní esoterika říká, že duše potřebuje 35 let na to, aby se plně včlenila do těla | |
2456 | Číslo | 360 jednotka kruhu, neboť kruh má 360 stupňů | |
2463 | Číslo | 40 je číslem obrovské změny v životě člověka a stejně o tom hovoří zkušenosti židů, křesťanů i muslimů | |
2461 | Číslo | 49 dokončení vývoje stejně jako seslání Ducha svatého se uskutečnilo 49 dní po vzkříšení Krista | |
2488 | Číslo | 5 je považováno za rozpolcené číslo stejně jako duše člověka, v níž je obsaženo dobro i zlo; nejznámějším znázorněním čísla pět je již od středověku pentagram s člověkem jako symbolem mikrokosmu, který zaručuje stabilitu, sílu a dynamičnost, což napovídá o úspěchu v hmotném světě, však současně si je nutné uvědomit rozpolcenost, neboť pětka sjednocuje v naprosté většině nevyvážený mužský a ženský princip, proto může číslo pět vyústit do netradičních řešení složitých životních situací; numerologie přiřazuje k číslu pět planetu Merkur, a tím se dotýká i alchymie, jež podstatu viditelného světa vyjadřuje takzvaným 5. elementem (quinta esentia), stejný poznatek lze najít i v kartě klasického Tarotu ("Papež") a ještě hlouběji tuto podstatu nalezneme v páté kartě Osho zen Tarotu ("Nic"), která nám ukazuje cestu k odhalení divuplné prázdnoty, která nemá nic společného s materialistickým "nic", ale naopak tato prázdnota je těhotná životem, vibruje všemi ještě neprojevenými možnostmi zázraku tvoření | |
2460 | Číslo | 50 symbolizuje nový začátek | |
2487 | Číslo | 6 je podle starořeckých matematiků dokonalým číslem, neboť narozdíl od pětky symbolizuje i makrokosmos; zajímavé počty (např. 6 je dělitelná třemi čísly 1,2,3 a jejich součet se rovná opět číslu šest) doplňuje už i geometrie (např. šestku lze vyjádřit pomocí dvou trojúhelníků, které získáme přepůlením čtverce a z obou těchto trojúhelníků můžeme složit šestiúhelník - hexagram - Davidovu hvězdu); numerologie spojuje číslo šest s planetou Venuše; Tarot odhaluje v šesté kartě milence ("Milenci"), kteří mají v člověku vyburcovat poznání, že nejníže je sex tělesné lásky, nad sexem zcela oddělen je vztah citové lásky a vysoko nad touto láskou opěvovanou básníky trůní soucit, který je univerzální láskou | |
2457 | Číslo | 666 velice známé číslo bestie ve zjevení Janově z Nového zákona | |
2458 | Číslo | 70 je synonymem času lidského života | |
2485 | Číslo | 8 ze vzhledu čísla je patrný vztah k nekonečnu, neboť překračuje čas v čísle 7, osmička dosahuje vysokého stupně dokonalosti, však stojí ještě před posledním základním číslem - 9, proto je považovaná za číslo zasvěcení, časté náznaky tohoto spojení nacházíme zejména v raném křesťanství (tvary zasvěcovacích předmětů či celých staveb), buddhismu (osm cest vedoucích k nirváně), židovství (8. dne se provádí obřízka) a islámu (8 nebí); protože lze osm rozdělit na dvě stejné poloviny, lze osmičku považovat za symbol spravedlnosti, stejně hovoří i Tarot svou osmou kartou ("Spravedlnost"); numerologie spojuje číslo osm s planetou Saturn | |
2454 | Číslo | 888 se vztahuje k Ježíši Kristu | |
20833 | Svoboda | a cesta k ní symbolizuje očistný a ozdravný proces v mysli, když se snící snaží uniknout slepé vášni, otrocké závislosti, připoutanosti a chtění | |
19814 | Sprchování | a důkladná očista má moc dramaticky proměnit prostředí snu, aby se snící, který se stal morálně čistším, mohl střetnout s obsahy vlastní psýché; vyvrcholením symbolu je proměna (prožívaná i viděná) | |
20957 | Tanec | a hudba mají schopnost přetvářet ďábelské personifikace v lidská stvoření, tedy vlastní negativní obsahy (stín) proměňovat v lidské vztahy | |
4123 | Faraon | a jeho choť má podobný výklad jako král - královna či císař - císařovna | |
19809 | Sprchování | a morální očista v ní obsažená dává snícímu možnost vracet se k obrazům minulosti a napravovat chyby, jichž se kdysi dopustil, aby se tím od jejich důsledků osvobodil (viz karma*26 a karmický zákon*34) | |
20779 | Světlo | a tma představují dualitu; v této dualitě chápeme světlo jako duchovní prvek, tmu jako prvek nevědomosti | |
15 | Abnormalita (velikost, klid, hluk apod.) | abnormální hluk, provoz, ruch je vážným varováním, neboť právě tyto vjemy vedou k psychické nevyrovnanosti, k stresům a jsou kořenem budoucí nemoci nejen psychického charakteru | |
17 | Abnormalita (velikost, klid, hluk apod.) | abnormální klid nám ukazuje význam ztišení mysli pro zdárný psychický a duchovní vývoj - cestou k zažívání abnormálního klidu a míru ve snech a později i v denní skutečnosti je pravidelné meditační úsilí | |
16 | Abnormalita (velikost, klid, hluk apod.) | abnormální velikost se převážně týká lidí, tělesných částí, zvířat a vajec (viz jednotlivé symboly) | |
20 | Abrahám | Abraháma zdobila mírumilovnost, nezištnost a nezlomná důvěra v Boha; je ctěn židy, Araby, západními národy a dokonce i Slovany, proto je významným duchovním faktorem a přítomnost „otce národů“ ve snech je významným životním předělem a ukazatelem nové cesty | |
19 | Abrahám | Abrahámovo lůno je synonymem nebe | |
18640 | Sex | sex s dítětem vidět či dokonce provozovat | absolutně mylná představa procesu sjednocování, je to vážné varování, neboť mylná představa by mohla skončit úchylkou, jež hrozí přerůst do denního vědomí a negativně poznamenat život snícího; dítě, i když se obrazu sexuálního chtění neúčastní, umí nastavovat kritické zrcadlo sexualitě snícího |
3154 | Dítě | sex s dítětem vidět, či dokonce provozovat | absolutně scestná představa procesu sjednocování, je to vážné varování, neboť mylná představa by mohla skončit úchylkou, jež hrozí přerůst v denní vědomí a negativně poznamenat život snícího; dítě, i když se obrazu sexuálního chtění neúčastní, umí nastavovat kritické zrcadlo sexualitě snícího |
10813 | Malomocný | být i vidět malomocného | absolutní rozklad citové podstaty snícího |
1162 | Boty | zcela rozpadlé boty | absolutní rozpad ženské sexuální symboliky, možnost osvobození se |
22749 | Víno | absolutním vrcholem tohoto symbolu je proměna vína v krev, čímž nevědomí snícímu potvrzuje mystickou smrt*79 (podobnost se scénou z poslední večeře Páně není náhodná) | |
7655 | Kněz | být s ním v rozporu | aby došlo k pochopení role kněze (citového či duchovního anima) a jeho vnitřního života, musí nevědomí na jednu stranu postavit světský a na druhou duchovní náhled, přičemž nositelem duchovního náhledu nemusí být vždy kněz (kněz může zastávat světský názor proti duchovnímu náhledu snícího); tímto obrazem je v každém případě setřena ignorance a může nastoupit touha po poznání |
16772 | Protiklady | aby si snící uvědomil moc protikladů, nevědomí snem zdůrazňuje dualitu, čímž umožňuje rozpoznávat emoční napětí vycházející z duálního myšlení; podobné sny ústí do ukázek harmonického života bez extrémů a emočních střetů | |
22762 | Víno | hrozny vína | aby víno mohlo dobře vyrůst a uzrát, potřebuje mnoho slunce (oheň) a mnoho vody, jakmile cokoli schází nebo přebývá, víno nevyroste, proto je v hroznu vína symbolizována vyrovnanost obou živlů a právě tato vyrovnanost je znakem oživení ducha |
5775 | Hrozen vína | aby víno mohlo dobře vyrůst a uzrát, potřebuje mnoho slunce (oheň) a mnoho vody, jakmile cokoli schází, víno nevyroste, proto je v hroznu vína symbolizována vyrovnanost obou živlů a právě tato vyrovnanost je znakem oživení ducha | |
17477 | Réva vinná | aby víno mohlo dobře vyrůst a uzrát, potřebuje mnoho slunce (oheň) a mnoho vody, jakmile cokoli schází, víno nevyroste, proto je v hroznu vína symbolizována vyrovnanost obou živlů a právě tato vyrovnanost je znakem oživení ducha | |
22731 | Vinice | s hrozny vína | aby víno mohlo dobře vyrůst a uzrát, potřebuje mnoho slunce (oheň) a mnoho vody, jakmile cokoli schází, víno nevyroste, proto je v hroznu vína symbolizována vyrovnanost obou živlů a právě tato vyrovnanost je znakem oživení ducha |
18125 | Rychlost | světla | ač je z materialistického hlediska úctyhodná, v nevědomí je řazena až za rychlost myšlenky |
17150 | Rada | ač se mohou snícímu zdát rady zasahující do běžného života velice moudré, je nutné rady vždy prověřit pomocí logiky, pokud budou rady nabádat k posilování ega, pokud se budou snažit ve snícím vyvolat pocit nadřazenosti či naopak ubohosti, věřte, že tyto rady budou narušovat zdárný a bezproblémový vývoj (více v archetypu Moudrý stařec ) | |
3403 | Doporučení, doporučit | ač se může snícímu zdát doporučení zasahující do běžného života velice moudré, je nutné radu vždy prověřit pomocí logiky a pokud bude doporučení nabádat k posilování ega, pokud se bude snažit ve snícím vyvolat pocit nadřazenosti či naopak ubohosti, věřte, že tato rada bude narušovat zdárný a bezproblémový vývoj (více v archetypu Moudrý stařec) | |
19641 | Spát | neschopnost spát | ačkoli může být přímo ve snu dosti stresující, je z hlediska sebepoznávání velice pozitivní, neboť je předzvěstí mystické smrti*79 |
39 | Admirál, admiralita | admirál má zcela zřejmý vztah k lodím na vodě i pod ní, a tedy z hlediska nevědomí k podprahovým skutečnostem nitra (však pouze ke zlomku, stejně jako zlomek podvodního světa je objeven lidmi) | |
16961 | Pštros | z něhož spadlo peří | aféra na vyšších místech |
18649 | Sex | agresivní | agrese je v mnohém společná se sexualitou, homosexualitou*48, sadismem a masochismem, proto agrese velice často přechází v sexuální útok, jehož význam podrobně vysvětluje archetyp Anima - Animus |
70 | Agrese, agresivita, agresor | agrese skrývá strach před sebou samým, strach před odkrytím skutečných vlastností osobnosti, agresivní vlastnosti má člověk s pocity méněcennosti | |
68 | Agrese, agresivita, agresor | agresivita je nedílnou součástí archetypů Hrdina, Stín a Témata zničení světa | |
69 | Agrese, agresivita, agresor | agresivní předměty (např. potápěči, stvůry, vrata, zdi, lana, vrtačky, pily, lisy, mučící nástroje, auta) mohou mít spojení s archetypem Bazální perinatální matrice a jeho druhou a třetí fází; předměty asociují průběh porodu a části těla rodící matky či ruce s nástroji porodníků | |
1047 | Bohyně | akmile se člověk jednou vydá na cestu sebezdokonalování, budou jeho cestu lemovat občasné sny o bohyních, které reprezentují vyšší aspekt lidské duše | |
8798 | Kov | proměnit obyčejný kov ve zlato pomocí kamene mudrců | akt symbolicky stojí nade všemi činy a zároveň je činem prvním i posledním; představuje cestu k jednotě a osvícení, neboť vlastník kamene mudrců kromě proměny prvků je sám proměněn v novou nesmrtelnou existenci, protože je v jednotě s celým universem |
25119 | Zlato | proměnit obyčejný kov ve zlato pomocí kamene mudrců | akt symbolicky stojí nade všemi činy a zároveň je činem prvním i posledním; představuje cestu k jednotě a osvícení, neboť vlastník kamene mudrců kromě proměny prvků je sám proměněn v novou nesmrtelnou existenci, protože je v jednotě s celým univerzem; další podrobnosti viz archetyp Alchymista |
17003 | Pták (ptáci) | jeho nohy | akt, který bude vyřízen za dlouho |
700 | Bazén | napouštět vodu do bazénu | aktivně pracujeme na nové náplni své mysli |
12202 | Nádrž na vodu | napouštět vodu do nádrží | aktivně pracujeme na nové, citové náplni své mysli |
15825 | Poplach | sám vyhlásit poplach, vědět předem, že poplach bude vyhlášen | aktivní a vědomá práce snícího na vlastním sebezdokonalování |
6430 | Jeřáb (technika pro dopravu břemen) | sám přemisťovat předměty jeřábem | aktivní a velice významná práce na poli vlastního sebezdokonalování, snící "přerovnává" náplň vlastní mysli |
4134 | Farmář | aktivní činitel v asimilaci pudové části | |
13406 | Odhlasovat | aktivní podíl na hlasování symbolizuje ochotu podřídit se většině | |
1598 | Buldozer | sám pracovat s buldozerem | aktivní práce na očistě vlastní duše |
10862 | Manikúra | snící si stříhá (piluje) nehty | aktivní práce na poli sebezdokonalování zvyšuje moc citu ve vědomí na úkor oslabené sexuality |
20335 | Stříhat | nehty | aktivní práce na poli sebezdokonalování zvyšuje moc citu ve vědomí na úkor oslabené sexuality; další podrobnosti viz manikúra |
14997 | Pilování | nehtů | aktivní práce na poli sebezdokonalování zvyšuje podíl citů ve vědomí na úkor oslabené sexuality |
7345 | Kladka, kladkostroj | sám přemisťovat předměty pomocí kladky | aktivní práce na poli vlastního sebezdokonalování, snící "přerovnává" náplň vlastní mysli |
11658 | Most | rozestavěný | aktivní práce snícího na změně současných životních podmínek a v pozdějších fázích duchovního vývoje na změně současného bytostného stavu |
19994 | Stavba | rozestavěný most | aktivní práce snícího na změně současných životních podmínek, v pozdějších fázích duchovního vývoje na změně současného bytostného stavu |
11374 | Mince | vydávat, platit, nepřijímat či odmítat mince | aktivní přístup snícího na poli sebezdokonalování |
12038 | Mzda | ze svého dávat druhým, vzdávat se své mzdy | aktivní přístup snícího na poli sebezdokonalování |
13427 | Odmítání, odmítat | odmítnout přijímat mince | aktivní přístup snícího na poli sebezdokonalování |
15163 | Platit | mincemi | aktivní přístup snícího na poli sebezdokonalování |
21432 | Trest | aktivní proces sebezdokonalování zcela zákonitě přináší nárůst tohoto symbolu, neboť snící častěji splácí důsledky negativních činů minulosti přesně podle karmického zákona*34 | |
22290 | Vápno | bílit místnost či dům vápnem | aktivní snaha o změnu náplně mysli, snaha o čistotu, jež se spojuje se světlem, poznáním a moudrostí |
6772 | Kácet | stromy, les | aktivní snaha odstranit dominantní moc sexuality nad vlastním životem; další podrobnosti viz dřevorubec |
20417 | Strom | kácet | aktivní snaha odstranit dominantní moc sexuality nad vlastním životem; vymýcení eroticko-sexuálních symbolů (stromů) v nevědomí zákonitě vede k objevení a posléze i k uzdravení duchovní animy snícího (princezny); podobně hovoří velice známá pohádka o drvoštěpovi, který vykácením lesa uzdravil chřadnoucí princeznu |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258